عباسعلی کدخدایی گفت: شورای نگهبان معتقد است نظام انتخاباتی کشور ایراداتی دارد که باید اصلاح شود. گام اول در راستای اصلاح این شرایط، اصلاح قانون انتخابات است. گرچه رسیدگی به اصلاح آن کمی طولانی شده اما خوشبختانه مجلس رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

اصلاح قانون انتخاباتی اگر به این دوره از انتخابات مجلس برسد قطعاً بدان عمل می‌کنیم

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار «قدس آنلاین» مبنی بر اینکه با توجه به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتقاداتی که پیرامون عملکرد و صلاحیت برخی نمایندگان وجود دارد، آیا شورای نگهبان رایزنی های لازم را در خصوص تغییر مکانیسم و روش تایید صلاحیت کاندیداها با مجلس شورای اسلامی و نهادهای مربوطه خواهد داشت، اظهار کرد: ما بارها گفته ایم که نسبت به وضعیت نظام انتخاباتی و برخی ساز و کارهای انتخاباتی که در کشور اعمال می شود، انتقاداتی داریم و معتقدیم که نظام انتخاباتی کشور ایراداتی دارد که باید اصلاح شود. گام اول در راستای اصلاح این شرایط، اصلاح قانون انتخابات است و گرچه رسیدگی به آن کمی طولانی شده اما خوشبختانه مجلس شورای اسلامی اصلاح این قانون را در دستور کار خود دارد.

کدخدایی ادامه داد: شورای نگهبان سعی کرده مشورت های لازم را به نمایندگان مجلس ارائه دهد اما باید منتظر باشیم و ببینیم که قانون چه تغییراتی خواهد داشت، بر اساس آن اگر این تغییرات به این دوره از انتخابات رسید قطعاً به آن عمل خواهیم کرد، اما در غیر این صورت همان روش های گذشته مانند بررسی پرونده و مستندات کاندیداها در همان مدت زمان اندک ملاک عمل خواهد بود. امیدواریم در این زمینه دقت بیشتری داشته باشیم تا حق فردی ضایع نگردد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.