یافته‌های یک رسانه آمریکایی نشان می‌دهد متن بیانیه‌های ضد ایرانی یک قانونگذار ارشد آمریکایی را لابی‌گر استخدام‌شده توسط عربستان سعودی تنظیم کرده است.

 لابی‌گر سعودی متن بیانیه‌های قانونگذار کنگره آمریکا علیه ایران را دیکته می‌کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، اسنادی که به دست یک رسانه آمریکایی رسیده نشان می‌دهد بیانیه‌های تند یک قانونگذار ارشد در کنگره این کشور را یک لابی‌گر سعودی تهیه و تنظیم کرده است.

پایگاه اینترسپت به عنوان مثال به یکی از سخنرانی‌های «اد رویس»، رئیس سابق کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نوامبر 2017 در حمایت از عربستان سعودی اشاره کرده است. 

رویس در آن سخنرانی می‌گوید: «بخشی از مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که رهبران شبه‌نظامیان حوثی تربیت‌شده قم در ایران هستند و این بخشی از تلاش ایران برای ایجاد یک گروه نیابتی مانند حزب‌الله در یمن است.»

این عبارات تند، همانند بسیاری دیگر از خطابه‌های این قانونگذار ارشد کنگره بخشی از خطوط سیاستی هستند که یک لابی‌گر استخدام‌شده توسط عربستان سعودی تهیه کرده است.

اینترسپت می‌گوید در مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های تنظیم‌شده توسط لابی‌گران که به رویت این رسانه رسیده آمده است: «در خلال دهه 1990، سران شبه‌نظامیان حوثی در شهر قم ایران تربیت شدند. این بخشی از تلاش تهران برای ایجاد گروهی مشابه حزب‌الله در یمن است.»

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.