۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 654838

بنابر اعلام وزارت کار آمریکا در ماه آوریل ۲۳۶ هزار فرصت شغلی در این کشور ایجاد و نرخ بیکاری در آن به ۳.۶ درصد رسید.

نرخ بیکاری در آمریکا به ۳.۶ درصد رسید

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نرخ بیکاری در آمریکا در ماه گذشته میلادی به پایین‌ترین میزان خود در نیم قرن گذشته رسید.

وزارت کار آمریکا روز گذشته در گزارشی اعلام کرد کارفرمایان در این کشور توانستند در ماه آوریل ۲۳۶ هزار فرصت شغلی ایجاد کنند که این رقم بالاتر از میزان پیش بینی شده از سوی تحلیلگران است. نرخ بیکاری در آمریکا در ماه آوریل به ۳.۶ درصد رسید.

بنا به گزارش نیویورک تایمز سرعت احیای اقتصادی در حال حاضر در مقایسه با دهه ۱۹۹۰ کندتر بوده و این یکی از دلایلی است که نرخ دستمزدها تا همین اواخر به کندی تغییر کرد.

در ارقام مربوط به ماه آوریل در آمریکا نشانه‌های از تورم و دیگر افزایش در نرخ‌ها مشاهده شد. در عین حال رشد دستمزدها در ماه آوریل اندکی پایین‌تر از نرخ مورد انتظار بود.

جروم پاوول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در این باره گفت گزارش مربوط به نرخ بیکاری احتمالا یک مدرک دیگر برای قانونگذاران بانک مرکزی خواهد بود تا نرخ بهره را تغییر ندهند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از بانک مرکزی این کشور خواسته تا نرخ بهره را پایین بیاورد و مایک پنس، معاون رئیس جمهور نیز روز گذشته اظهارات ترامپ را تکرار کرد. اما رئیس بانک مرکزی آمریکا و همکاران او اعلام کردند متاثر از ملاحظات سیاسی نخواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.