مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: از طریق اختصاص اعتبارات ۱۱۰۰۰ اشتغال روستایی جدید در خراسان رضوی ایجاد شده است.

۱۱۰۰۰ اشتغال روستایی جدید در خراسان رضوی ایجاد شده است

به گزارش قدس آنلاین، محمد سنجری ظهر امروز در جلسه‌ ویژه هفته کارگر با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان اظهار داشت: باید امور با جدیت بیشتری پیگیری شود تا مرز میان حقوق کارگر و زندگی روزمره از بین برود، طبق هر سال در نخستین روز از هفته کارگر جلساتی با حضور امام جمعه مشهد برگزار شده و از صحبت‌های وی بهره بردیم.

سنجری ادامه داد: یکی از نکات بسیار مهم ذکر شده توسط مقام معظم رهبری(ره) فرهنگ و ارزش کار بوده که می‌تواند بر اقتصاد کشور تأثیرگذار باشد و در این راستا باید نیازهای مادی و روحی انسان‌ها توسط این مورد مهم برطرف شود، باید نیازهای کارگران رسیدگی و در راستای بهبود آن اقداماتی انجام شود.

مدیرکل کار، رفاه و تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: امسال با شعار رونق و تولید سال را آغاز کردیم و نقشه مسیر با درایت مقام معظم رهبری (ره) مشخص شده، در بحث اقتصاد دو بخش امنیت شغلی و امنیت اقتصادی حائز اهمیت است، در صورت اجرای آن می‌توان وضعیت بهتری را برای کارگران فراهم آورد.

وی تصریح کرد: علاوه بر موارد مذکور، تحقق شعار سال می‌تواند فرصت‌های شغلی متعددی را ایجاد کرده و در این بخش سرمایه‌گذاری صورت پذیرد، در حال حاضر متولیان تلاش خود را برای محقق‌سازی این شعار حائز اهمیت به کار می‌برند، باید ارزش کار در کنار آرامش فکری، جامعه کارگری را به سمت و سویی بهتر هدایت کند.

سنجری خاطرنشان کرد: در همین راستا برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است، تصمیمات شورا باید در سرمایه بنگاه‌های اقتصادی تأثیرگذار باشد، مسئولان به کمک بخش تولید بیایند، سازمان تأمین اجتماعی به ۱۱ بند از نقش خود عمل می‌کند، همچنین حوزه کسب و کار سیاست‌های خوبی را در ارتباط با بهبود فضای جامعه کارگری اجرا کرده است.

وی عنوان کرد: حوزه کسب و کار در حوزه‌های اقتصاد مقاومتی و اجرای مثلث اقتصادی اقدامات متعددی انجام داده و در بحث اصلاح فرایندها می‌تواند گام بزرگی بردارد، با ممنوعیت ورود برخی کالاها، بخشی از دغدغه‌های کارگران رفع شده، با این امور شاهد رشد ۳۵ درصدی در این زمینه هستیم.

مدیرکل کار، رفاه و تأمین اجتماعی خراسان رضوی اظهار داشت: افزایش هزینه مسکن به تأمین رفاه کارگر کمک می‌کند، هر چند در برخی موارد کارفرماها به دلیل افزایش حقوق کارگران، دستمزد آنها را پرداخت نمی‌کنند اما قوانینی مانند اصلاح مزد به زودی ایجاد می‌شود که از چنین امری جلوگیری می‌کند، باید کاری کنیم که کارگر از حضور سودمندش آگاهی داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از مباحث حائز اهمیت در جامعه کارگری، حفظ جان است که به این مورد نیز تا حد امکان رسیدگی می‌شود، به گفته مقام معظم رهبری (ره) اولویت کارگران هستند، بنا بر این بنگاه‌های اقتصادی باید به این قشر از افراد توجه ویژه‌ای داشته باشند، پس از اقداماتی که در حوزه مسکن مهر اتفاق افتاد به دنبال تحقق مجدد آن در سایر حوزه‌ها هستیم.

سنجری افزود: بنابر گفته دولت، اقلام با ارز نیمایی در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا آنها بتوانند آنها را خریداری کنند، در بحث توانمندی کارگران و ارتقاء آنها در حرفه خود قوانینی در حال تصویب است که در صورت محقق شدن این موضوع شاهد مهارت‌افزایی در این بخش هستیم.

وی بیان کرد: در حوزه اشتغال سال گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برداشته شده که ۶۵۰ میلیارد تومان متعلق به استان بود، از طریق این امر ۱۱ هزار اشتغال روستایی انجام شد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.