۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 654843

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: ما هم اکنون ۲۲ هزار نفر بیکار در خراسان رضوی داریم اما امیدواریم با برنامه‌های در دست اجرا نرخ بیکاری استان به ۸.۵ درصد کاهش دهیم.

۲۲ هزار بیکار در خراسان رضوی وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان اظهار داشت: در سال گشته میزان تسهیلات پرداخت شده در استان خراسان رضوی ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده و نرخ بیکاری استان در سال ۹۷ حدود ۱۰.۷ بوده که نسبت به سال قبل ۰.۷ درصد کاهش داشته و این میزان از متوسط کشوری هم پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳۹ هزار شغل ایجاد شده و ۱۱۰ هزار شغل در برنامه بوده است؛ خاطرنشان کرد: البته نمی‌توان این را انکار کرد شغل‌هایی را هم از دست دادهایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی پرداخت تسهیلات ازدواج را یکی از برنامه‌های اصلی در بانک‌های خراسان رضوی دانست و ادامه داد: در طول سال ۹۷ در حدود ۸۵ هزار و ۸۷۶ فقره تسهیلات ازدواج در خراسان رضوی پرداخت شده و این میزان نسبت به سال قبل از آن ۳۲ درصد رشد داشته است.

رسولیان تأکید کرد: همچنین به ۱۳ هزار و ۹۹۹ نفر تسهیلات خود اشتغالی به ارزش ۱۹۸ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اهمیت مؤلفه صادرات در سنجش رشد اقتصادی، عنوان کرد: در سال گذشته ۳ میلیون تن کالا از گمرکات خراسان رضوی صادر شده که ۱۴ درصد رشد ارزشی و ۴۰ درصد هم رشد وزنی داشته است؛ همچنین ۳۷ طرح خارجی با مبلغ ۱۸۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: سال گذشته ۴۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت استان صورت گرفته و نسبت به سال قبل ۱۴ درصد رشد داشته و صنایع بزرگی داریم و مجموع سرمایه‌گذاری در بخش صنعت در استان ۱۱۰ هزار میلیارد تومان است.

رسولیان خاطرنشان کرد: ما هم اکنون ۲۲ هزار نفر بیکار در خراسان رضوی داریم اما امیدواریم با برنامه‌های در دست اجرا نرخ بیکاری استان به ۸.۵ درصد کاهش دهیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.