عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر وزارت ارشاد تعطیل شود نیز وضعیت با شرایط فعلی تغییری نمی کند.

مسئولان فقط گزارش ندهند که ما مشکل کاغذ داریم/دولت برای آینده هیچ برنامه ای ندارد

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در مورد وضعیت بحرانی کاغذ در بازار  گفت: مدیریت در حوزه ارزی منجر به افزایش قیمت کاغذ و در نتیجه ارتقای قیمت کتاب شده است و در حال حاضر اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به اقلام ضروری طعمه‌ ای برای برخی افراد برای سوء استفاده شده است.

وی تصریح کرد: امروز به اسم کاغذ، کالاهای اساسی و نیازمندی‌های اساسی مردم، ارز دولتی به برخی افراد محدود و انگشت شمار اختصاص داده می‌شود ولی کالایی که سر سفره مردم می‌آید با قیمت آزاد است.

نماینده مردم مشهد و کلات افزود: عملکرد دولت در زمینه ارز تخصیصی بسیار ضعیف است و امروز باید وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین وزارت آموزش و پرورش در زمینه ارز تخصیصی دولتی به کاغذ و عملکرد خود در این خصوص پاسخگو باشند که چقدر با ارز دولتی کاغذ وارد شده و چه میزان آن وارد بازار و چه میزان نیز به دست مصرف کننده واقعی رسیده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت نه تنها نسبت به عملکرد خود در این زمینه توضیحی ارائه نمی‌دهد بلکه در قبال آینده کشور هم برنامه‌ای ندارد و این یک معضل بزرگ است.

حجت الاسلام پژمانفر با انتقاد از اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حتی نسبت به محتوای کتاب هم پاسخگویی ندارد، افزود: در حال حاضر یک رها شدگی و وا دادگی شدیدی در حوزه مسئولیت‌های وزارت ارشاد دیده میشود که گویا مسئولان این وزارتخانه حوزه مسئولیت‌های خود را رها کرده است.

 وی ادامه داد:  امروز این سئوال مطرح می‌شود که اگر وزارت ارشاد حوزه مسئولیت خود را کاملا رها می‌کرد و اصلا وزارت ارشادی تعطیل می‌شد آیا وضع از اینکه امروز هست، بدتر می‌شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در این شرایط به جای اینکه مسئولان حوزه کتاب در قبال عملکردشان پاسخگو باشند فقط گزارش می‌دهند که ما مشکل کاغذ داریم یا چاپ کتاب‌های غیر تأیید شده داریم؛ درحالیکه که مسئول باید در قبال اتفاقات رخ داده پاسخگو باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.