۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 654859

راما ایکس، پادشاه جدید تایلند که پس از مرگ پدرش در سال ۲۰۱۶ به قدرت رسید، امروز به طور رسمی تاجگذاری کرد.

پادشاه جدید تایلند تاجگذاری کرد + تصاویر

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، بانکوک برای نخستین بار طی هفتاد سال گذشته امروز شاهد تاجگذاری پادشاهی جدید بوده است. راما ایکس، پادشاه جدید تایلند که پس از مرگ پدرش بومیپول آدولیاده در سال ۲۰۱۶ به قدرت رسید امروز به طور رسمی تاجگذاری کرد.

پادشاه جدید تایلند با قدرت بیشتر تاجگذاری کرد

خبرنگار شبکه در مورد پادشاه جدید تایلند گفت او در واقع پادشاه مسنی است و بسیار دیر به قدرت رسید. این در حالیست که پدرش در زمان به قدرت رسیدن بیست سال داشت. وی ۶۸ سال دارد و در تمام زندگی خود در انتظار چنین لحظه‌ای بود و برای آن آماده شده بود. وی مدت زمان بسیار طولانی ولیعهد بود.

پادشاه جدید تایلند با قدرت بیشتر تاجگذاری کرد

پادشاه جدید تایلند با قدرت بیشتر تاجگذاری کرد

راما ایکس در ابتدا در انگلیس و سپس استرالیا تحصیل کرد. وی آموزش نظامی نیز دیده است. او توانایی خلبانی بالگرد دارد و به وی عنوان افتخاری ژنرال ارتش داده شده است. این بدان معناست که در کشوری مانند تایلند که ارتش اهمیت بسیاری دارد، پادشاه قرار است نقش مهمتری ایفا کند. راما ایکس در زمان مراسم اولیه انتصاب خود نیز نشان داد سلسله مراتب ارتش را به خوبی می‌شناسد.

پادشاه جدید هفته گذشته ازدواج کرد تا به مردم تایلند یک ملکه بدهد. این چهارمین ازدواج وی بود. راما ایکس از زمان آغاز جانشینی تقویت جایگاه خود را آغاز و برخی نمایندگان سلطنتی دوران پدر خود را برکنار و حتی برخی از آنان را به اتهام فساد مالی زندانی کرده است. وی شماری از نزدیکان خود را نیز در ادارات و نهادهای اجرایی و حتی ارتش به کار گرفت.

فرمانده ارتش تایلند هم اکنون یکی از نزدیکان پادشاه است. پادشاه همچنین در سال ۲۰۱۷ اصلاحاتی در قانون اساسی به وجود آورد تا قدرت خود را افزایش دهد. این بدان معناست که از این پس وی برای صدور حکم سلطنتی به امضای وزیران نیازی ندارد.

خانواده سلطنتی تایلند با دارا بودن ۳۰ تا ۴۰ میلیارد یورو یکی از ثروتمندترین خانواده‌های سلطنتی جهان است. در واقع پادشاه تایلند ۶۰ تا ۸۰ برابر ثروتمندتر از ملکه انگلیس است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.