مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: خانواده‌هایی که بیش ‌از دو معلول دارند، برای تهیه مسکن مشکلات زیادی دارند؛ آن‌ها از هرنوع خانه‌ای نمی‌توانند استفاده کنند و خانه‌ها حتما باید مناسب‌سازی شوند.

مسکن یکی از مشکلات اصلی خانواده‌های معلولان است

به گزارش قدس آنلاین ؛  حمیدرضا پوریوسف، امروز در آیین واگذاری شش‌هزارمین واحد مسکونی خانوارهای دارای حداقل دوعضو معلول که در شهر جدید گلبهار برگزار شد، اظهار کرد: طرح مسکن افراد خانواده‌هایی که دو عضو معلول و بیشتر دارند از سال 94 کلید خورد و یکی از برنامه‌های دولت تدبیر و امید بود که آغاز شد.

وی ادامه داد: خانواده‌هایی که بیش ‌از دو معلول دارند، برای تهیه مسکن مشکلات زیادی دارند، معمولا در مسکن‌های استیجاری نیز به مشکل می‌خورند و هرنوع خانه‌ای را نمی‌توانند استفاده کنند و حتما باید مناسب‌سازی شود و حتی در اجاره مسکن نیز مشکل دارند.

پوریوسف خاطر نشان کرد: از 6 هزار مسکنی که در کل کشور است، تقریبا 16 درصد آن مربوط به استان خراسان رضوی است. مجموعه فعلی 654 واحد است که 76 واحد آن متعلق به خانواده‌هایی است که حداقل دو معلول دارند.  

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با بیان این که یکی از مشکلات اصلی این خانواده‌ها که در استان 2 هزار خانوار هستند، بحث مسکن است، گفت: سعی شده واحدها به صورت پراکنده باشند؛ این کلونی کردن باعث آسیب به افراد معلول می‌شود و سعی شده در این 600 واحد به صورت پراکنده قرار بگیرند.

وی گفت: شهرستان گلبهار به دلیل بافت جمعیتی‌اش از نظر بهزیستی بسیار اهمیت دارد و رو به رشد، مهاجر و جوان است و این ارزش را دارد که حداکثر تلاشمان را در این شهر داشته‌باشیم. خدمات بهزیستی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از مسائل مهم این شهر به شمار می‌رود.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.