صداوسیمای خراسان رضوی با تهیه و پخش ۲۲ عنوان برنامه متنوع، جذاب و مفرح به مدت ۳۹۰۰۰ دقیقه، میهمان روزه‌داران در ماه مبارک رمضان خواهد بود.

برنامه‌های صداوسیمای خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان

به گزارش قدس آنلاین، صداو سیمای مرکز خراسان با تهیه و تولید ۲۲ عنوان برنامه برای پخش روزانه در ماه مبارک رمضان، تدارک ویژه‌ای برای این ایام دیده است.  

بر اساس این مرکز برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده که اهم آن بدین قرار است؛ پخش مستقیم ترتیل قرآن صبحگاهی از حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) به تهیه‌کنندگی عبدالرزاق رمضان نژاد، ۳۰ برنامه که هر برنامه به مدت ۶۰ دقیقه است و ساعت پخش آن ۵ تا ۶ بامداد و از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
از دیگر برنامه‌ها پخش مستقیم ترتیل قرآن کریم از حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) قبل از ظهر به تهیه‌کنندگی محمدرضا امیری است، ۳۰ برنامه و هر برنامه به مدت ۶۰ دقیقه که ساعت پخش آن ۱۰ تا ۱۱ صبح است و از شبکه قرآن پخش خواهد شد.
پخش مستقیم ترتیل قرآن کریم از حرم حضرت رضا(ع) قبل از افطار به تهیه‌کنندگی محمدحسین محمدی از دیگر برنامه‌هاست، ۳۰ برنامه که هر برنامه به مدت ۶۰ دقیقه از ساعت ۱۸ تا ۱۹ از شبکه افق پخش خواهد شد.
هم‌چنین برنامه «بهار جان‌ها» ویژه برنامه افطار به تهیه‌کنندگی علی خیابانی تنها با مجری‌گری ارشیا صنعتی و گزارشگر گروه گزارشگران پخش خواهد شد، ۳۰ برنامه که هر برنامه به‌مدت ۱۱۰ دقیقه به‌صورت زنده از شبکه استانی پخش خواهد شد.
برنامه «بهار مهربانی» ویژه برنامه سحر به تهیه‌کنندگی علی محمد کاظمیان‌پور، مجری‌گری محمد رجائی و گزارشگری حسین روضه خوان باشی پخش می‌شود، ۳۰ برنامه که هر برنامه به مدت ۱۲۰ دقیقه از شبکه استانی پخش خواهد شد.
ویژه برنامه قرآنی «بینات» به تهیه‌کنندگی مجید جلیل‌زاده، با اجرای مجری کارشناس حمید غلامی از دیگر برنامه‌هاست، ۳۰ برنامه که هر برنامه به مدت ۳۰ دقیقه از شبکه استانی پخش خواهد شد.
هم‌چنین ویژه برنامه لیالی قدر به مدت ۱۲۰ دقیقه از ساعت ۲۱ در شب‌های قدر به‌صورت زنده از حرم مطهر امام رضا(ع) پخش می‌شود.  
در همین راستا برنامه‌های تدارک دیده رادیوی خراسان رضوی برای ماه مبارک رمضان بدین شرح است؛ برنامه «نسیم سحری» ویژه سحرگاه ماه مبارک رمضان به‌صورت زنده و به مدت ۱۱۰ دقیقه هر روز به تهیه‌کنندگی رضا سلیمانی، برنامه  «صدای ربنا» ویژه برنامه افطار ماه مبارک به‌مدت ۳۰ دقیقه، هرشب به تهیه‌کنندگی مصطفی اعلمی، جزء‌خوانی قرآن مجید در دو بخش صبحگاهی با صدای مرحوم منشاوی در ساعت ۴:۳۰ بامداد و بخش عصرگاهی در ساعت ۱۶/۱۵  باصدای شهریار پرهیزگار به‌صورت تامینی و سخنرانی دکتر رفیعی هر روز به‌مدت ۳۰ دقیقه از ساعت ۲ بامداد و به تهیه‌کنندگی علیرضا سیم‌ریز که از رادیوی خراسان رضوی پخش می‌شود.  
هم‌چنین برنامه «گامی به سوی نور» ویژه برنامه آموزشی قرآن کریم به مدت ۲۵ دقیقه و به تهیه‌کنندگی مهدی میری مقدم، مسابقه رادیویی «سراج» به تهیه‌کنندگی سیدرضا علوی با موضوع قرآن و معارف اسلامی به مدت ۶۰ دقیقه، برنامه «شب‌های رمضان» هرشب به مدت ۵۰ دقیقه با تهیه‌کنندگی محمدرضا غوث که به بیان موضوعات مرتبط با سبک زندگی ایرانی اسلامی به صورت تولیدی و گفت‌وگو محور می‌پردازد، برنامه «در سوگ آفتاب» ویژه شهادت امام علی(ع) در لیالی قدر به مدت ۱۲۰ دقیقه و به تهیه‌کنندگی مهدی میری مقدم و «کریم اهل بیت» ویژه ولادت امام حسن(ع) در شب میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) به مدت ۱۲۰ دقیقه از ساعت ۲۱ به صورت تولیدی و به تهیه‌کنندگی مهدی میری مقدم از دیگر برنامه‌های رادیوی خراسان رضوی در ایام ماه مبارک رمضان است.  
 رادیو زیارت هم برنامه‌های جذاب، متنوع و فرح‌بخشی را آماده پخش نموده است؛ ویژه برنامه سحر به تهیه‌کنندگی امیر رئوف با عنوان «رواق دل»، ۳۰ برنامۀ ۹۰ دقیقه‌ای،   «به وسعت آسمان» ویژه برنامه افطار به تهیه‌کنندگی علیرضا اعلم با عنوان «به وسعت آسمان»، ۳۰ برنامۀ ۱۵۰ دقیقه‌ای، ویژه برنامه «صبح و زیارت» به تهیه‌کنندگی طیبه تناکی، ۳۰ برنامۀ ۱۲۰ دقیقه‌ای، ویژه برنامه «خانه مهربانی» به تهیه‌کنندگی بی بی عالم حسینی پرور، ۳۰ برنامۀ ۱۸۰ دقیقه‌ای، پخش ترتیل‌خوانی قرآن کریم؛ به‌صورت زنده از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه «سلام‌اللّه علیها» از برنامه‌های رادیو زیارت است.  
هم‌چنین صداوسیمای خراسان رضوی ویژه برنامه افطار «قرار آسمانی» را هرشب ساعت ۱۹(به وقت کابل) به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه‌کنندگی امید صفایی‌نیا برای افاغنه به زبان دری به‌طور زنده پخش می‌کند.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.