معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی رتبه‌بندی فرهنگیان، مسئله افزایش یک هزار میلیارد تومانی این طرح را تشریح کرد.

 ماجرای افزایش هزار میلیارد تومانی اعتبار رتبه‌بندی فرهنگیان چیست؟

به گزارش گروع اجتماعی قدس آنلاین، علی الهیار ترکمن درباره افزایش اعتبار  رتبه‌بندی فرهنگیان از ۲ هزار میلیارد به ۳ هزار میلیارد تومان که از سوی برخی نمایندگان مجلس عنوان می‌شود، اظهار کرد: اعتبار مصوب رتبه‌بندی در لایحه بودجه سال ۹۸، ۲ هزار میلیارد تومان است البته سازوکارهایی برای افزایش اعتبار بودجه برای مجلس و دولت وجود دارد و باید دقیقا بدانیم منظور نمایندگان مجلس کدام سازوکار است.

وی افزود: اگر مجلس بخواهد برای افزایش اعتبار یک هزار میلیارد تومانی رتبه‌بندی فرهنگیان ورود پیدا کند باید به سراغ اصلاح قانون بودجه برود و باید ببینیم اصلاً دولت می‌پذیرد که اصلاحیه برای قانون بودجه سال ۹۸ داشته باشد به همین خاطر باید صبر کنیم تا نخست لایحه رتبه‌بندی به مجلس برود و تبدیل به قانون شود  بعد که قانون شد مابه‌ازای مالی آن را تعیین می‌کنیم.

ماجرای انتشار اوراق صکوک برای افزایش حقوق فرهنگیان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره انتشار اوراق صکوک به عنوان پشتیبان برای آموزش و پرورش و افزایش حقوق فرهنگیان که از سوی برخی نماینده‌های مجلس مطرح شده است، گفت: اوراق صکوک عمدتاً برای فعالیت‌های عمرانی است و برای فعالیت‌های جاری صکوک در اختیار نمی‌دهند و در تبصره ۵ قانون بودجه اینگونه تصریح شده است.

الهیار ترکمن بیان کرد:‌ اوراق صکوک از طرف دولت صادر و به دستگاه‌های اجرایی داده می‌شود که معمولاً سود آن از طریق شرکت‌های فرابورس انجام می‌شود یعنی بازپرداخت و تسهیلات آن برعهده دولت است در حقیقت اوراق صکوک شکلی از تخصیص اعتبار است.

وی متذکر شد: برای افزایش حقوق اصلاً نمی‌توانیم از اوراق صکوک استفاده کنیم، به جای حقوق که نمی‌توان به فرهنگیان اوراق صکوک داد و صرفاً برای فعالیت‌های عمرانی است.

الهیار درباره رتبه‌بندی معلمان نیز گفت: منتظر تصویب آن در صحن دولت هستیم ، به دلیل ترافیک کاری دولت به خاطر سیل و قبل از آن بودجه سال ۹۸  فرصت طرح آن نبود و فکر می‌کنیم در نخستین فرصت در نوبت صحن علنی قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، پیش از این قاسم میرزایی نکو نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفته بود: از جمله برنامه‌های امسال افزایش بودجه ۲ هزار میلیاردی رتبه‌بندی به ۳ هزار میلیارد تومان است و مقرر شد یک هزار میلیارد تومان از مالیاتی که توسط آستان قدس پرداخت می‌شود به ساخت مدارس اختصاص پیدا کند ضمن اینکه چاپ یک هزار میلیارد اوراق مشارکت برای پشتیبانی آموزش و پرورش و افزایش حقوق فرهنگیان از دیگر فعالیت‌ها است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.