۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 654910

اعتبارات حوزه جوانان خراسان رضوی در بخشهای مختلف از ۱۴ میلیارد ریال در سال گذشته به ۱۶ میلیارد ریال در سالجاری افزایش یافت.

افزایش اعتبارات حوزه جوانان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در حاشیه همایش مدیران ورزش و جوانان شهرستانهای خراسان رضوی در گناباد گفت: سهم این استان از پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان در سال جاری ۲۴ هزار میلیارد ریال است و میزان تسهیلات قابل پرداخت به هر زوج از ۱۵۰ میلیون ریال به ۳۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

حسن عزیزی افزود: بر اساس تفاهمنامه با بانک قرض الحسنه رسالت و صندوق کارآفرینی امید ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل و کسب و کارهای خرد به جوانان متقاضی در بخشهای مختلف پرداخت می شود.

وی گفت: با وجود تلاش در حوزه جوانان باز هم افزایش طلاق و کاهش ازدواج یکی از آسیبهای مهم این حوزه به شمار می رود و به همین سبب ۵۰۰ کارگاه آموزشی در قالب دوره های چهار تا ۶ ساعته و ۷۰۰ مشاوره ویژه جوانان در آستانه ازدواج طی سال جاری برگزار می شود.

عزیزی افزود: هر اندازه اطلاعات و آگاهی جوانان افزایش یابد مشکلات و آسیبهای این بخش کاهش خواهد یافت لذا باید از همه ظرفیتهای بخشهای گوناگون در این زمینه بهره گرفت.

وی همچنین از تدوین بسته جامع بیمه حمایتی جوانان در آستانه ازدواج در خراسان رضوی خبر داد و گفت: این بسته حمایتی شامل کمک به اشتغال، ازدواج و تحصیل است و با کمک دستگاههای اجرایی و بیمه های ذیربط و پرداخت کمک هزینه های تحصیلی و پرداخت تسهیلات لازم از آنان حمایت می شود.

همایش مدیران ستادی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و شهرستانهای تابعه با هدف بررسی مسائل و مشکلات و تدوین خط مشی و سیاست گذاری سالجاری به مدت یک روز در گناباد برگزار شد.

منبع: صداو سیما
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.