تظاهرات ضد دولتی فعالان جلیقه زرد بار دیگر روز شنبه در شهرهای مختلف فرانسه برگزار شده است.

 ادامه اعتراضات فعالان جنبش جلیقه زرد فرانسه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از رویترز، چند روز پس از تظاهرات ضد دولتی در فرانسه در مراسم روز جهانی کارگر که به درگیری های خشونت آمیز در پاریس منجر شد، فعالان جنبش جلیقه زرد روز شنبه بار دیگر اقدام به برپایی راهپیمایی کرده‌اند که میزان مشارکت در این تظاهرات به پایین ترین سطح رسیده است.

کاهش تعداد افراد شرکت کننده در اعتراضات روز گذشته می تواند یک خبر خوب برای امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه باشد که هفته گذشته پیشنهاداتی را برای حل و فصل معضلات و چالش‌های اقتصادی و اجتماعی مطرح کرده است. کاهش مالیات بر درآمد مهمترین پیشنهاد ماکرون برای کاهش اعتراضات بوده است.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرده است که در اعتراضات روز شنبه حدود ۱۸۹۰۰ نفر شرکت کرده‌اند، این رقم در تظاهرات هفته گذشته به ۲۳۶۰۰ نفر رسیده بود. در شهر پاریس نیز ۱۴۶۰ نفر در این تظاهرات شرکت کردند. این تعداد در تظاهرات هفته گذشته به ۲۶۰۰ نفر رسیده بود.

یکی از معترضان در این باره گفت: بسیاری از تظاهرات کنندگان از سرکوب نیروهای پلیس در روز چهارشنبه به شدت شوکه شده اند. بنابر این جای تعجب نیست که تعداد شرکت کنندگان کاهش یافته باشد.

از سوی دیگر تعداد زیادی از فعالان جنبش جلیقه زرد ترجیح داده‌اند تا در تظاهرات علیه تغییرات آب و هوایی در شهر متز شرکت کنند. نشست وزرای محیط زیست گروه ۷ در این شهر برگزار می شود. در این تظاهرات بیش از ۳ هزار نفر شرکت کردند.

روز چهارشنبه گذشته ده ها هزار نفر از فعالان اتحادیه‌های کارگری و معترضان جلیقه زرد در شهرهای مختلف فرانسه تظاهرات کردند. این تظاهرات منجر به درگیری بین نیروهای پلیس ضد شورش و معترضان شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.