مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۸۱ بقعه متبرکه در استان میزبان ویژه برنامه های ضیافت الهی است

۸۱ بقعه متبرکه خراسان رضوی میزبان ویژه برنامه های ماه رمضان است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده ظهر یکشنبه در نشست خبری در محل اداره کل اوقاف خراسان رضوی اظهار کرد: ویژه برنامه‌های ضیافت الهی که شامل برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و خدماتی است در ۸۱ بقاع متبرکه مجری طرح برگزار خواهد شد.

وی افزود: برخی مساجد شاخص نیز در این طرح همکاری خواهند داشت و ۱۶ مسجد در حاشیه شهر و ۵۵ محفل انس با قرآن در بقاع متبرکه استان ویژه برنامه‌های سخنرانی و محافل انس با قرآن را برگزار می‌کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: دهم رمضان در سالروز وفات حضرت خدیجه (س) مراسمی با عنوان «خدیجه مادر امت» در بقاع متبرکه برگزار می‌شود و همچنین مراسم تولد امام حسن مجتبی (ع) و مراسم لیالی قدر نیز در بقاع برگزار خواهد شد.

احمدزاده تصریح کرد: مراسم جز خوانی و ترتیل خوانی در ۶۳ بقعه برگزار می‌شود و همچنین ۱۰۱ مبلغ نیز در ماه رمضان در طرح‌های این ماه همکاری خواهند داشت.

وی گفت: ترویج افطاری‌های ساده نیز در دستور کار این اداره قرار دارد و به همین منظور با کمک خیرین مراسم افطاری‌های ساده در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد و همچنین نمایشگاه بین المللی قرآن نیز در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تاکید کرد: مسابقه قرآنی کشوری صدای نور با همکاری مؤسسه آموزش عالی فردوس نیز در ماه رمضان برگزار می‌شود و همچنین مجلس بزرگداشتی در سالروز وفات گوهر شاد در مشهد برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: بسته‌های افطاری خشک از طریق بقاع متبرکه و بیش از ۱۰۰۰ بسته محصولات لبنی از محل موقوفات بین مردم توزیع خواهد شد.

احمدزاده تصریح کرد: در سال گذشته از ۳۷۰ هزار نفر در مراسم‌های افطاری و ۲۴ هزار نفر در مراسم سحری در بقاع متبرکه پذیرایی به عمل آمده است و نزدیک به ۵۸۸ میلیون تومان برای افطاری و ۹۳ میلیون تومان برای سحری‌های سال گذشته هزینه شده است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.