رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مشهد گفت: طبق هرساله که قیمت‌ها ۱۵ روز اول ماه رمضان روند افزایشی دارد، امسال با این افزایش قیمت رو به رو خواهد بود اما پس از آن کاهش پیدا می‌کند.

قیمت سبزی ۱۵ روز اول ماه رمضان افزایشی است
به گزارش قدس آنلاین، حسین مصدق  در خصوص وضعیت بازار میوه در آستانه ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: خوشبختانه، پیاز نسبت به دو هفته گذشته بیش از ۴۰ درصد با کاهش قیمت رو به رو بوده، به گونه‌ای که در حال حاضر در سطح عمده فروشی‌ها با قیمت کیلویی پنج تا هفت هزار تومان به فروش می‌رسد.
وی ادامه داد: این در حالی است که در هفته‌های گذشته قیمت پیاز به ۱۲ هزار تومان هم رسیده بود. بنابراین با این روندی که در پیش رو است، قیمت آن افزایش نخواهد داشت و رو به کاهش در حرکت خواهد بود.
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مشهد خاطرنشان کرد: امید است که قیمت پیاز کاهش پیدا کند و با قیمت ثابت پنج هزار تومان به دست مصرف کننده برسد چرا که با گرم شدن هوا اکثر شهرها و استان‌های کشور به تولید این محصول می‌پردازند و همین مساله باعث می‌شود که با کمبود و افزایش قیمت پیاز مواجه نباشیم.
 وی در خصوص قیمت هندوانه در بازار نیز اظهار کرد: قیمت هندوانه در سطح عمده فروشی از کیلویی ۱۳۰۰ تا دو هزار تومان و در سطح شهر نیز از دو تا دو هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.
مصدق اضافه کرد: درصورت گرم شدن هوا، قیمت هندوانه افزایش و در صورت متعادل بودن هوا نیز قیمت آن کاهش خواهد یافت، چرا که هر چه هوا رو به گرمی برود تقاضا بیشتر و این مساله باعث افزایش قیمت این محصول می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به بارندگی‌های خوبی که امسال شاهد بودیم امیدواریم که هیچگونه مشکلی در خصوص توزیع میوه در بازار نداشته باشیم.
  
وی با اشاره به قیمت سبزی در ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: طبق هرساله که قیمت‌ها ۱۵ روز اول ماه رمضان روند افزایشی دارد، امسال با این افزایش قیمت رو به رو خواهد بود اما پس از آن کاهش پیدا می‌کند.
رئیس صنف میوه و تره بار مشهد افزود: همچنین با توجه به بارندگی‌های امسال شاهد محصول سبزی بیشتری در بازار خواهیم بود، اما امیدواریم که افزایش قیمت قابل توجهی نداشته باشد.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.