افزایش تهدیدات نسبت به معلمان و مقامات مدارس در انگلیس رو به افزایش گذاشته است.

معلمان وحشت‌زده و والدین تَبَر به دست؛ خشونت مجازی به رابطه استاد شاگردی رسید

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل قدس آنلاین، حملات به معلمان و مدیران مدارس چالش جدیدی است که سیستم آموزش عالی انگلیس با آن مواجه شده است.

این در حالی است که به گفته مدیران مدارس حملات به معلمان و مقامات مدارس انگلیس که توسط دانش آموزان و والدین آنها صورت می‌گیرد طی ماه های گذشته رشد روزافزونی را تجربه کرده است.

طبق گزارش انجمن ملی معلمان و مدیران مدارس انگلیس(NAHT)  تهدیدات به حدی جدی شده که مقامات مدارس نمی توانند به تنهایی اقدام به ترک مدرسه کنند و مجبور می شوند به صورت گروهی محیط مدرسه را ترک کنند.

این انجمن ضمن هشدار نسبت به افزایش حملات به مقامات مدارس، از دولت و مقامات پلیس خواست نسبت به حمایت از معلمان و مدیران مدارس به سرعت اقدام کنند.

هشدارها نسبت به افزایش حملات به مقامات مدارس و معلمان در حالی صورت می گیرد که در نمونه ای از این تهدیدات، دو کارمند یک دبیرستان طی روزهای اخیر به قتل و تجاوز به عنف تهدید شداند؛ به گفته «میشل شه» مدیر دبیرستانی در شهر والسال انگلیس یکی از والدین این دو کارمند را به قتل بوسیله تبر و سوء استفاده جنسی تهدید کرده بود.

وی می افزاید:"ترس از اعمال رفتارخشونت بار از سوی والدین دانش آموزان به اندازه ای است که معلمان مدارس مجبور شده اند در پایان ساعات کاری،به صورت گروهی مدارس را ترک کنند.

در نمونه ای دیگر، آلیس میدلتون، از اعضای انجمن ملی معلمان انگلیس گفته است که  که او اخیرا توسط یکی از والدین در زمین بازی مدرسه تهدید به مرگ شده است؛ اتهامی که البته بعدها توسط والدین این دانش آموز رد شد.

کری لینچ، سرپرست کالجی در شهر شروپ شر انگلیس، که او هم با تهدیدات مشابه مرگ روبرو شده، خواستار حمایت بیشتر از جامعه معلمان شد.

در این رابطه تیم گالاچر، مدیر مدرسه‌ای در غرب میدلندز، در گردهمایی مدیران و معلمان که طی روزهای اخیر در تلفورد برگزار شد، خطاب به دولت و نیروهای پلیس گفت که تهدید، ارعاب و اعمال فیزیکی خشونت بار دانش آموزان، والدین و دیگر اعضای خانواده آنها نسبت به کارکنان مدرسه افزایش یافته است اما گویا باید یکی از ما مدیران یا معلمان جان خودمان را از دست بدهیم تا تهدیدات جدی گرفته شود و دولت و نیروهای امنیتی کاری بریا حمایت از ما بکنند.

به گفته کارشناسان و مددکاران اجتماعی نمی‌توان به قطعیت گفت که دلیل افزایش روزافزون این تهدیدات چیست اما کاربرد روزافزون رسانه‌های اجتماعی که ارتباط مستقیم والدین با معلمان و مقامات مدارس را در پی داشته، منجر به افزایش این تهدیدات و افزایش سوء استفاده از کارمندان مدارس شده است.

واکنش‌ها در این رابطه تا به آنجا رسیده است که نمایندگان معلمان از دولت خواستند برای جلوگیری و کاهش رفتار غیرقابل قبول راه حلی بیاندیشند؛ سرپرستان مدارس همچنین از اتحادیه و دولت برای حمایت در برابر آزار و اذیت اینترنتی والدین و دانش آموزان درخواست کمک و حمایت کردند.
 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.