مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: بارندگی‌های اخیر تا حدودی تأثیرات مثبتی بر جای گذاشته اما اتمام دوره خشکسالی را تضمین نمی‌کند.

بارندگی‌های اخیر اتمام دوره خشکسالی را تضمین نمی‌کند

به گزارش قدس آنلاین، سیدابراهیم علوی با تأکید بر ضرورت بارندگی متداول در دوره طولانی برای تضمین آغاز دوره ترسالی در خراسان رضوی و یا کشور اظهار داشت: در خراسان رضوی شاهد بارندگی متعدد و بعضاً شدیدی بودیم، به همین دلیل برخی بر این باورند که دوره خشکسالی به اتمام رسیده و از این پس شرایط بهبود می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به عدم تغییر موقعیت مشهد از نظر خشکسالی، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون به صورت متداوم بارندگی داشتیم اما تنها با یک سال بارندگی فراتر از حد معمول نمی‌توان به ورود به دوره ترسالی به استان مطمئن بود.

علوی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل وجود خشکسالی‌های بلند مدت در استان، برخی شرایط مطلوب گذشته را از دست دادیم، به عنوان مثال این امر سبب از بین رفتن منابع آب زیرزمینی شده، به تبع آن سطح آب‌های زیرزمینی در آبخوان‌ها به میزان چشمگیری کاهش یافته است.

وی با اشاره به اهمیت کم بارش‌های اخیر در استان، تصریح کرد: در حال حاضر چنین بارش‌هایی تأثیر لحظه‌ای دارند، در صورت ادامه داشتن همین روند، روان آب‌ها افزایش یافته و مخازن سدها نیز آب‌گیری می‌شوند، اما چندان تأثیری بر مخازن آب‌های زیرزمینی ندارد، نحوه تأمین این قسمت به نحوی دیگر صورت می‌پذیرد.

علوی گفت: از آنجا که منابع آب زیرزمینی به عنوان منبع اصلی تأمین کننده آب در شهرستان‌های استان شناخته شده و فعال هستند، باید تا حد امکان در مصرف آب دقت داشته و نکات مربوط به آن را رعایت کنیم، باید به حد اندازه از آنها آب برداشت شود و از استفاده بی رویه آنها جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: باید خود را با کم‌آبی سازگار کنیم و در صورت لزوم از این سرمایه عظیم استفاده کنیم، با این شرایط می‌توان برای برقراری تعادل میان منابع و مصارف امید داشت اما در غیر این صورت نمی‌توان آینده خوبی را برای استان‌مان تضمین کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.