نماینده نیشابور و فیروزه درمجلس شورای اسلامی گفت: در حال گفت وگو و رایزنی با بخش خصوصی برای استخدام کارگران بیکار شده در کارخانه کاغذ پاژ هستیم.

کارگران کارخانه کاغذ پاژ نیشابور بیمه بیکاری میگیرند

حمید گرمابی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت:تعطیلی کارخانه کاغذ پاژ در بخش زبرخان نیشابور یک موضوع با تاثیرات دو سویه است.

وی تصریح کرد:  از یک طرف ،مردم منطقه نسبت به  بوی بد و همچنین آلودگی که این کارخانه برای محیط زیست ایجاد می کرد معترض وبه دنبال تعطیلی آن بودند و علی رغم اینکه کارخانه نیز فیلترهای پالایش هوای خود را تعویض کرد، اما در نهایت مراجع قضایی رای به تعطیلی آن را صادر کردند که  باعث شد در طرف مقابل  تعدادی از کارگران این کارخانه شغل خود را از دست بدهند و بیکار شوند.

گرمابی بیان داشت: از طرفی علی رغم اینکه کارفرما برای کارخانه جدید خود که از مدت ها قبل آن را راه اندازی کرده است کارگر استخدام کرده بود اما تعدادی از کارگران بیکار شده در واحد قبلی را نیز بکار گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه سرمایه گذار این کارخانه بخش خصوصی است و نمی توان آن را مجبور به استخدام افراد کرد، ادامه داد: به هرحال  در وضعیت اقتصادی فعلی نباید این کارگران بیکار شده  که تعداد آنها در حدود ۶۰ نفر هستند به حال خود رها شوند و باید  برای آنها  چاره ای اندیشیده شود .

گرمابی ادامه داد: در حال رایزنی با کارفرما هستیم و وی اعلام داشته است که به دنبال توسعه فضای کارخانه فعلی است  تا در صورت فراهم شدن شرایط ، کارگران بیکار شده را دوباره  استخدام کند.

نماینده نیشابور وفیروزه افزود:  همزمان نیز  با سرمایه گذاران و افراد فعال در بخش خصوصی نیشابور در حال گفت وگو هستیم تا این کارگران در بخش های مختلف بکار گرفته شوند زیرا در شرایط اقتصادی فعلی کارگران اگرچه دستمزد و حقوق پایینی دریافت می کنند اما همین حقوق آنها نیز باعث خواهد شد حداقل نزد خانواده خود شرمنده نباشند و نسبت به تامین حداقل های زندگی اقدام کنند.   

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.