قائم مقام مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی گفت: خسارت بخش باغات در کشاورزی از سایر بخش‌ها در سال ۹۷-۹۶ بیشتر بوده و بیش از ۸۰۴ میلیارد تومان بوده و ۱۳ هزار میلیارد ریال مجموع غرامتی است که توسط صندوق بیمه کشاورزی به افراد پرداخت شده است.

بیمه کشاورزی ۱۳ هزار میلیارد ریال غرامت پرداخت کرد
به گزارش قدس آنلاین ، محمد ابراهیم حسن‌نژاد ظهر امروز در نشستی با عنوان بیمه کشاورزی و مدیریت بلایای طبیعی که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد اظهار داشت: هم اکنون بیش از 25 درصد باغات کشور ما زیر پوشش بیمه کشاورزی هستند و متأسفانه در برخی از مناطق باغات شرایط قرار گرفتن زیر پوشش بیمه را ندارند.

وی با اشاره به اینکه ایران جزو 10 کشور حادثه‌خیز دنیا است، خاطرنشان کرد: بیمه کشاورزی در واقع ساز و کاری برای مشارکت در ریسک است و تأکید ما نیز بر روی کلمه مشارکت است به این معنی که برای توسعه بیمه کشاورزی باید مشارکت تولیدکنندگان را داشته باشیم.

قائم مقام مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی در ارتباط با چالش‌هایی که بخش کشاورزی با آنها روبه‌رو است، خاطرنشان کرد: وجود ماهیت ریسک در بخش کشاورزی، نبود شفافیت در مالکیت و حریم و واحدهای تولیدی، نبود اطلاعات مربوط به ریسک‌های بخش کشاورزی،کوچکی و تعدد قطعات اراضی کشاورزی، شیوه‌های متنوع تولید و نبود استانداردهای تعریف شده و مشکلات مالی و نبود درآمد از جمله مشکلاتی است که بخش کشاورزی در کشور ما با آنها روبه‌رو است.

حسن نژاد ادامه داد: علاوه بر این مشکلات که به نوعی با صندوق کشاورزی نیز ارتباط دارند این صندوق با چالش‌های دیگری از جمله، تقاضای روزافزون برای ورود محصولات جدید به فهرست بیمه کشاورزی، گستردگی عوامل خطر تحت پوشش، انتظار پوشش بیمه برای جبران خسارت کوچک تا خسارات فاجعه بار، انتظار پرداخت 100 درصدی غرامت از بیمه، عدم اتکای بیمه به منابع مالی مطمئن در قوانین بودجه  و انتظار از بیمه برای خطرات نوظهور نیز روبه‌رو است.

وی افزود: در سال زراعی 97-96 بیمه کشارزی در بخش آبزیان 426 بیمه نامه داشته و 47 میلیارد 893 میلیون و 127 هزار و 223 ریال غرامت پرداخت کرده و همچنین در بخش دام 188 هزار و 991 بیمه نامه صادر شده و صندوق 732 میلیارد و 272 میلیون و 619 هزار و 556 ریال غرامت پرداخت کرده است.

قائم مقام مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی ابراز کرد: خسارت در بخش باغات از سایر بخش‌ها بیشتر بوده و بیش از 804 میلیارد تومان بوده و 13 هزار میلیارد ریال مجموع غرامتی است که توسط صندوق بیمه کشاورزی به افراد پرداخت شده است.

وی با تأکید به لزوم توسعه ضریب نفوذ بیمه کشاورزی، عنوان کرد: در این راستا تا کنون اقداماتی مانند  معرفی بیمه‌های پایه، تنوع بخشی در گزینه‌های ترجیحی متناسب با نیاز مشتریان، تغییر در مدل‌های ارزیابی خسارت به منظور افزایش افزایش دقت و سرعت عملیات انجام شده است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.