معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در سال جاری برای شهرستان کلات بالغ بر یک میلیارد تومان از محل هدفمندی برای دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی واریز گردید.

اختصاص یک میلیارد تومان برای دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کلات

به گزارش قدس آنلاین ، علی ابری در سفر خود به کلات و در دیدار خود با فرهنگیان این شهرستان و مدیران و معلمان مدرسه شبانه‌روزی دخترانه حضرت معصومه(س) این شهرستان گفت: در حال حاضر شهرستان کلات 778 نفر پرسنل دارد که 494 نفر آن‌ها خانم و 284 نفر نیز آقا هستند.

وی اظهار کرد: اکنون دو سوم نیروهای آموزش و پرورش در کل کشور خانم و یک سوم آقا هستند در واقع صبغه مادرانه آموزش و پرورش بسیار قوی‌تر از صبغه پدرانه است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی همچنین گفت: به رغم این که امسال 93 نفر فرهنگیان از کلات تقاضای انتقال داشتند اما به دلیل نیازهایی که وجود دارد تنها با انتقال 8 نفر موافقت گردید و با درخواست 85 نفر دیگر مخالفت شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری برای شهرستان کلات بالغ بر یک میلیارد تومان از محل هدفمندی برای دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی در 4 قسط واریز گردید.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: مبلغ 200 میلیون تومان برای مرکز رفاهی شهرستان کلات کمک شد و در کمتر از یک سال نیز دو دستگاه خودرو به این شهرستان داده شد.

وی عنوان کرد: متاسفانه درآمدهای اختصاصی شهرستان کلات بسیار پائین است به طوری که تنها یک میلیون تومان در سال گذشته ثبت درآمد اختصاصی داشته‌ایم.

مباحث معیشتی معلمان یکی از مشکلات جدی است

در این جلسه نماینده مردم کلات در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت هفته معلم گفت: اکنون یکی از مشکلات جدی مباحث معیشتی معلمان بوده و در حدی که باید خدمات ارائه می‌شده، صورت نگرفته است.

محمدحسین حسین‌زاده بحرینی بیان کرد: هر چند براساس بررسی‌های صورت گرفته در بودجه شرکت‌های دولتی سال 94 می‌توانستیم یک درصد از بودجه‌های غیر عملیاتی این دستگاه‌ها که حدود  3 هزار میلیارد تومان می‌شده را بدون این که هیچ مشکلی پیش بیاید برای پرداخت حقوق عقب مانده فرهنگیان کم کرد اما متاسفانه دولت نیز مخالفت نمود.

نماینده مردم کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هرچند این طرح در کمیسیون تلفیق 74 درصد و همچنین در صحن مجلس رأی آورده بود اما بعد از این که جداول بودجه را ارائه دادند جلوی ردیفی که پیشنهاد شده بود، صفر اعلام کرده بودند که بعد از اعتراض 1400 میلیارد تومان اختصاص یافت. این اعتراض موجب شد از سال بعد و در بودجه 98 امسال خود دولت این کار را انجام دهد به طوری که امسال در لایحه این ردیف 5 هزار میلیارد تومان اعلام شده است.

وی در ادامه به سیل اخیر شهرستان اشاره کرد و افزود: در سیل اخیر مسئولان بسیاری به شهرستان آمده و وعده‌هایی دادند به همین دلیل از فرماندار منطقه خواسته شد فهرستی از وعده‌های داده شده آماده کرده تا مشخص شود هر دستگاه به وظیفه خود عمل کرده است یا نه. اگر هر دستگاه به وعده خود عمل نکرده باشد باید توضیح دهد و مشکلات پیش رو را بیان کند تا در صورت نیاز پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

نماینده مردم کلات در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به این که سیل مهمان هر ساله کلات شده باید آموزش‌های لازم به شهروندان فرا داده شود و از سویی در انجام اقدامات به موقع و تکریم مردم توجه شود.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.