البرز - نیره فیروزبخت با اعلام اینکه در اواخر سال گذشته ۳ بسته حمایتی از تولید کنندگان به تصویب شورای عالی استاندارد رسیده است، گفت: این بسته ها شامل تولید داخلی، حمایت از واردات واحدهای تولیدی بویژه مواد اولیه و حمایت از صادرات می شود.

بسته‌های حمایتی تولیدکنندگان در شورای عالی استاندارد به تصویب رسید

نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد کشور ظهر امروز(یکشنبه) در نشستی خبری با اصحاب رسانه در کرج با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور بخصوص بنگاه های اقتصادی اظهار کرد: مقرر شد سریعا با انجمن های صنعتی، صنفی و تولیدی جلسه ای با ۳ هدف برگزار شود .

وی افزود: دربحث اجرای قانون جدید در سازمان استاندارد، قانونگذار از همه کشور توقع دارد که نظام استاندارد در سراسر کشور در همه بنگاه های اقتصادی و واحدهای تولیدی حتی دستگاه های اجرایی به طور جدی اجرا شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور با بیان اینکه بایستی با انجمن ها هماهنگی های لازم در سال ۹۸ در زمینه اجرای استاندارد بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، گفت: درخصوص نامگذاری رونق تولید در سال ۹۸ که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد قطعا در شکل گیری رونق تولید باید استاندارد به عنوان یک مولفه موثر در رونق تولید به کمک واحدهای تولیدی و صنعتی بشتابد.

وی اضافه کرد: در جلسه امروز که با بنگاه های اقتصادی برگزار شد به این مهم پرداخته شد و اینکه در چه مواردی می توانیم با این بنگاه ها همکاری کنیم.

پیروزبخت به بحث تحریم های ظالمانه کشور توسط قدرت های دنیا ازجمله آمریکا اشاره کرد و گفت: بایستی با کمک یکدیگر اقتصاد مقاومتی را درکشور پیاده کنیم و به هیچ وجه اجازه ندهیم تحریم ها خدشه ای به کیان جمهوری اسلامی ایران و تولیدات اقتصاد داخلی وارد کند.

این مسئول خاطر نشان کرد: به تبع آن سازمان ملی استاندارد یکی از اصلی ترین سازمان ها در اقتصاد مقاومتی پیشرو خواهد بود چراکه در بند ۲۴  اعلام شده است توسعه پوشش استاندارد در همه محصولات داخلی و ترویج آن ها در اولویت است و به عنوان یکی ازدستگاه های موثر خواهد بود.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور  با بیان اینکه مقررشده است در دستورالعمل ها و آئین نامه ها از ظرفیت انجمن ها استفاده شود، گفت: در تجدید نظر استاندارد ها بر مبنای تکنولوژی روز و شرایط کشور از نظرات همه جانبه انجمن ها استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین در بررسی  برخی از مشکلات پیش پای انجمن ها قدم های موثری برداشته شود تا بتوانند به راحتی علامت استاندارد بگیرند و کالاهای خود را با تسهیلات صادر کنند.

پیروزبخت به ۳ بسته حمایتی که در اواخر سال گذشته که به تصویب شورای عالی استاندارد رسیده بود اشاره کرد و گفت: یک بسته حمایت از تولید داخلی، بسته دیگرحمایت از واردات واحدهای تولیدی بویژه مواد اولیه و همچنین بسته حمایت از صادرات است که هر سه به تصویب شورای عالی استاندارد رسیده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور با اشاه به اینکه بیش از ۶۰ انجمن ازهمه حوزه های غذایی، صنعتی و ساختمانی دراین جلسه حضورداشتند، گفت: مقرر شد تا  کارگروه های تخصصی با مدیران تخصصی سازمان استاندارد و انجمن ها تشکیل شود و به صورت  مرتب جلساتی برگزار شود و مشکلات و پیشنهادات در کارگروه ها اعلام شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.