به دنبال ناپدید شدن نیمی از خلبانان افغانستانی تحت آموزش در آمریکا، پنتاگون ناچار شد بی‌سروصدا این برنامه آموزشی را لغو کند.

ناپدید شدن خلبانان افغانستانیِ تحت آموزش آمریکا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پس از آنکه مشخص شد نزدیک به نیمی از خلبانان نیروی هوایی افغانستان حین دوره آموزشی در آمریکا ناپدید شده‌اند، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) چاره‌ای جز متوقف کردن این برنامه آموزشی نداشت.

بنابر گزارش بازرس ویژه بازسازی افغانستان، بیش از ۴۰ درصد کادر خلبانان افغان که به منظور آموزش پرواز با هواپیمای شناسایی‌«ای سی-۲۰۸» به آمریکا اعزام شده بودند، این برنامه آموزشی را ترک کردند. دیده بان مذکور از ارائه جزئیات بیشتر درباره تعداد کادر پروازی که ناپدید شدند خودداری کرد، با این حال اعلام کرد این اتفاق تنها در یکی از کلاس‌ها رخ داده است.

به دنبال آن کل برنامه آموزشی کادر پروازی افغانستان در پنتاگون منحل شد و خلبانان دیگر کلاس‌ها به منظور جلوگیری از بروز حوادث مشابه به افغانستان فرستاده شدند. نیروی هوایی افغانستان ۵ هواپیمای شناسایی‌ ای سی -۲۰۸ را در فهرست اموال خود دارد.

راشاتودی یادآور شد این اتفاق ضربه جدی به تلاش‌های آمریکا برای ایجاد یک نیروی هوایی خودکفا در خاک افغانستان بود. واشنگتن از سال ۲۰۱۲، ۸.۴ میلیارد دلار را برای حمایت و توسعه نیروی هوایی افغانستان هزینه کرده است.

این اخبار در حالی منتشر شد که کمتر از یک ماه پیش رسانه‌های محلی اعلام کردند نزدیک به ۷ میلیارد دلار از تجهیزات نظامی از اردوگاهی در پاکتیا در شرق افغانستان به سرقت رفت. آمریکا این تجهیزات نظامی را در سال ۲۰۱۴ به نیروهای افغان تحویل داده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.