مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط کنونی حاکم بر کشور، نگاه ویژه ای به حوزه تولید می‌شود.

حفظ محیط زیست با نگاهی به رونق تولید
به گزارش قدس آنلاین ، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در نشست مشترک با فرماندار رشتخوار و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، گفت: بسیاری از حوزه‌های محیط زیست مغفول مانده است و برای یک برنامه ریزی مناسب و مطلوب باید نیم نگاهی به گذشته داشت.
وی تصریح کرد: بسیاری از معضلات حوزه محیط زیست بدلیل مقایسه وضع موجود با شرایط مطلوب است، درحالی که برای برنامه ریزی موثر و دستیابی به محیط زیستی پایدار و سالم توجه به حوزه‌هایی که درگذشته مغفول مانده است یک ضرورت به شمار می‌رود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به ضرورت هدایت صنایع به سمت شهرک‌های صنعتی اشاراتی داشت و گفت: موضوع استقرار صنایع در خارج از شهرک‌ها بر خلاف مباحث آسایش سرزمین است و باید در شهرستان‌هایی که در شهرک‌های صنعتی ظرفیت خالی وجود ندارد.

همتی افزود: سیاست‌های اقتصاد دوار با رویکرد اکولوژی صنعتی باید در شهرک‌های صنعتی شکل گیرد و محدودیت منابع حیاتی هرگز نباید مورد غفلت قرار گیرد و بر این اساس باید تلاش شود خروجی‌های یک صنعت به عنوان ورودی‌های صنعت دیگر مورد بهره برداری قرار گیرد.

مهدی زاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هم در این جلسه گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال توسعه یافتن هستند و صنایع مختلفی در آن حضور دارند که هم راستا با توسعه، نسبت به رعایت ملاحظات زیست محیطی، زمینه رشد و توسعه خود را دنبال می‌کنند تا محیط زیست پیرامون دچار مخاطره نشود.

وی تصریح کرد: یکی از موارد مهم استقرار واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این است که با حفظ محیط زیست و نگاه حمایتی در جهت رونق تولید احداث شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: صنعتگران پیشگامان حفاظت از محیط زیست هستند، زیرا رشد و توسعه صنعتی با حفظ محیط زیست محقق می‌شود.

مهدی زاده افزود: اقدامات مطلوبی در حفظ مسائل محیط زیستی مانند احداث تصفیه خانه، آبیاری قطره‌ای فضای سبز و توسعه آن و استفاده از پساب تصفیه خانه‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام شده است.

وی تصریح کرد: نگاه ما در شهرک‌ها و نواحی صنعتی یک نگاه زیست محیطی بوده و اهمیت ویژه‌ای به حفظ و ارتقاء محیط زیست می‌دهیم تا با رعایت مسائل زیست محیطی رویکردهای حمایتی صاحبان صنایع در کنار آن به بهترین نحو اجرا شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: یکی از اهدف اصلی ما در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان حفظ و توسعه فضاهای سبز و ایجاد بوستان‌های صنعتی بوده که تاکنون ۸۸۵ هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان احداث شده که با تجهیز فضاهای سبز به آبیاری تحت فشار و قطره‌ای و استفاده مجدد از پساب تصفیه خانه‌ها هم اکنون ۷۵ درصد آن‌ها با آبیاری تحت فشار و قطره‌ای انجام می‌شود تا به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کمک شود.

مهدی زاده افزود: هم اکنون هشت تصفیه‌خانه متمرکز در شهرک‌ها و نواحی‌صنعتی استان با ظرفیت تصفیه ۱۴ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه روز مستقر بوده که ۷۵ درصد از واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تحت پوشش هستند که با طرح‌های توسعه که در حوزه تصفیه خانه برنامه ریزی شده، ظرفیت شبکه تصفیه فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در دو سال آینده به ۲۳ هزار مترمکعب در شبانه روز می‌رسد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.