مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بارش‌های اخیر سبب افزایش ۳۰ درصدی برداشت محصولات زراعی و باغی شده است.

برداشت محصولات زراعی و باغی در خراسان رضوی ۳۰ درصد افزایش یافت
به گزارش قدس آنلاین ؛ محمدرضا نیک‌پور  اظهار داشت: امسال بارندگی زیادی در خراسان رضوی و کشور مشاهده کردیم که این بارش در شرایط آب و هوایی تأثیرات مثبتی داشته است، همچنین در بخش باغی و زراعی نیز اثرات مطلوبی بر جای گذاشته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به وضعیت مطلوب محصولات باغی و زراعی خاطرنشان کرد: طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان، بارندگی‌های اخیر سبب افزایش 20 تا 30 درصدی میزان برداشت محصولات مذکور شده است.

وی تصریح کرد: خشکسالی شدیدی در خراسان رضوی وجود داشت و این استان در لیست مناطق دچار خشکسالی بود، خسارات بسیاری نیز در این ارتباط به خراسان رضوی وارد شده بود اما شرایط جوی موجود، وضعیت خراسان رضوی را تغییر داد و در حال حاضر خراسان رضوی از شرایط مطلوبی برخوردار است.

نیک‌پور با اشاره به بهبود شرایط برای برداشت محصولات زراعی و باغی ادامه داد: افزایش میزان بارندگی در خراسان رضوی، سبب افزایش تولید و برداشت محصولات مذکور می‌شود و بالعکس در صورت کاهش میزان بارندگی، نمی‌توان تولید و برداشت خوبی را در استان شاهد بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد: پس از گذراندن دوره خشکسالی در 18 سال متوالی در استان، بالاخره به وضعیت مطلوبی رسیدیم و شاهد بهبود شرایط جوی هستیم، به عبارتی مشکلات در ارتباط با آب در خراسان رضوی تا حدودی برطرف شده است.

وی با اشاره به این که عملکرد محصولات دیم در امسال یک تن در هکتار پیش بینی می شود بیان کرد: در بخش دیم مقدار زیادی برداشت محصول داشتیم و در حال حاضر به دلیل وجود شرایط مناسب برای گسترش دیم در استان، قرار است تا این امر را محقق سازیم، در سال‌های گذشته تنها 350 کیلوگرم در هر هکتار می‌توانستیم محصولات دیمی را گسترش دهیم.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.