۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
کد خبر: 655056

خدا پشت و پناه «حاج مرتضی سرهنگی» باشد. وقتی بچه‌های ما را عده‌ای مزدور خارجی در مزار شریف به شهادت رساندند، برای ایشان نقل می‌کردم که ما این را در آنجا کاملاً پیش‌بینی می‌کردیم. بویژه اینکه از طرف طالبان آسیبی نمی‌بینیم، بلکه دیگرانی در کمین به شهادت رساندن دیپلمات‌های ما هستند. اکنون پس از سال‌ها همان تحلیل ساده و اولیه ما اثبات شده است. آن موقع مرتضی می‌گفت؛ حسین آقا! چطور است که شما بچه طلاب مشهد و بنده بچه ته نازی‌آباد تهران این‌ها را فهمیدیم و این همه مدیر ارشد و دیپلمات فلان و بهمان با یک دنیا تجربه و ادعا، متوجه این مهم نشدند و جان فرزندان این مملکت را آنجا به باد دادند؟

چه کسی آتش در انبار بنزین انداخت؟

بیشتر در کشور اتفاقاتی رخ می‌دهد که عامی‌ترین مردم هم قادرند عوارض هولناک آن را پیش‌بینی کنند و اما حیرتا که مدیران ارشد نمی‌توانند و این اتفاقات تلخ رخ می‌دهد و آسیب هولناکش اما همواره متوجه مردم است. ماجرای اعلام خبر گرانی بنزین یکی از آن‌هاست. خبرگزاری انصاف نیوز اعلام کرده خانمی که گویا سخنگوی شرکت ملی پخش موادنفتی بوده، این خبر را به رسانه‌ای داده و حالا احضار و بازداشت شده است. از یاد نمی‌برم، لحظه‌ای که این خبر را خواندم، با خودم فکر کردم، چه کسی و با چه عقل و شعوری پیش از موقع خبر را علنی کرده است؟ می‌توانستم مثل یک سناریوی ساخته شده تمام عواقب آن را مو به مو، همان لحظه تعریف کنم. واقعاً متعجب بودم. هم از آن که خبر را اعلام کرده و هم از رسانه که چرا دست کم مدیران رسانه جلوی انتشار آن را نگرفته‌اند!

6 میلیارد دلار؛ بله باورکردنی نیست، اما برآورد اولیه این است که در پی اعلام بی‌دلیل، بیهوده و پیش از موعد و بگذارید بگویم ابلهانه این خبر، اقتصاد کشور دست کم 6 میلیارد دلار در این شرایط فلاکت‌بار ارزی، صدمه دیده است. فقط در همان روز اول مصرف بنزین روزانه کشور 65 میلیون لیتر بیشتر از متوسط روزهای‌های پیش شد. حالا شما خطرات اسفبار انبار کردن این سوخت خطرناک را توسط برخی طمعکاران در خانه‌های مسکونی در نظر بگیرید تا برسیم به تکذیب خبر از سوی همان که اعلامش کرده بود و این پایان بندی که متأسفانه بخش قابل توجهی از ذخایر مهم و راهبردی بنزین کلانشهرها برای رفع این عطش به باد رفت و حیرتا که با وجود صد بار تکذیب، کم وبیش مصرف بسیار بیشتر از نیاز روزانه این سوخت، همچنان ادامه دارد.

سال‌های سال است از هر حنجره دلسوزی این صدا شنیده می‌شود که بسیاری از افراد در مقاماتی گماشته می‌شوند که صلاحیت آن را ندارند. این‌ها در برهه‌های حساس ممکن است با یک خطای راهبردی کشور را تا خود پرتگاه ببرند. محض رضای خدا نگذارید این پست‌ها خرید و فروش شود، یا با رانت سیاسی به نزدیکان این و آن برسد. آدم‌های کاردان را منزوی نکنید، اما کجاست گوش شنوا؟ می‌بینید که یک اشتباه به ظاهر کوچک و حاشیه‌ای چه بلایی بر سر مردم و مملکت می‌آورد، آن هم از سوی یک مدیر رده پایینی و دست چندم، حالا فکر کنید اشتباهات و سیاست گذاری‌های غلط برخی مقامات ارشد و مراکز بزرگ مملکتی با این کشور و مردم چه می‌کند. طرف دیگر این ضایعه رسانه است. آیا مدیر رسانه به صرف آنکه اداره‌اش سری بین سرها درآورد و نخستین جایی باشد که خبری مهم را نشر می‌کند، هر چه به دستش دادند را باید منتشر کند؟ خودش توانایی سنجش ضرر و زیان مردم و مملکت را ندارد؟

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
    0 0
    سلام. بنده هم با نظر شما موافقم . البته این اثرات داخلی آن بود و نباید از اثرات بین المللی هم غافل باشیم. عقیل بی عقل که باشد که برای صف های طولانی مردم پست توهین آمیز بگذارد. و مساله مهم تر بحث دست های پشت صحنه است؟