فرد سودجویی که قوطی‌های روغن یک برند خارجی پُر شده از روغن بی‌کیفیت را جای روغن باکیفیت و اصلی جا زده بود، در حالی شناسایی شد که چند صد قوطی روغن تقلبی را به یک نمایندگی خودرو در مشهد فروخته بود!

جلوی فروش محموله روغن موتور تقلبی گرفته شد


عقیل رحمانی/

فرد سودجویی که قوطی‌های روغن یک برند خارجی پُر شده از روغن بی‌کیفیت را جای روغن باکیفیت و اصلی جا زده بود، در حالی شناسایی شد که چند صد قوطی روغن تقلبی را به یک نمایندگی خودرو در مشهد فروخته بود!

*هوشیاری به موقع جلوی زیان شهروندان را گرفت

چند روز پیش یکی از نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش یک شرکت خودروساز در مشهد با مراجعه به معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی مدعی شد که یکی از عمده فروشان روغن موتور در مشهد با توجه به نیاز و مصرف نوعی روغن خارجی، محموله‌ای 510 عددی روغن موتور متعلق به یک برند شناخته شده خارجی را به نمایندگی ما فروخته و هزینه آن را هم دریافت کرده است.

مدیر نمایندگی همچنین به کارشناس مسئول معاونت بازرسی سازمان صمت استان گفت: از مدتی پیش باتوجه به انتشار برخی اخبار در رسانه ها که حکایت از فعالیت سودجویان و فروش روغن‌های تقلبی در بازار داشت، هرزمان باری خریداری می‌شد نمونه‌ای از محصول را مورد بازبینی قرار می‌دادیم. در این زمینه هم وقتی یکی از کارگران نمایندگی درِ یکی از قوطی‌های روغن را باز کرد و قصد تخلیه چهار لیتری روغن را داخل موتور یک خودروی لوکس داشت متوجه شد که روغن از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست.

*پیگیری ماجرا لو رفتن یک اقدام خسارت‌آفرین

با توجه به اظهارات اولیه فرد مذکور مهدی مقدسی؛ کارشناس مسئول معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی ازیکی از کارشناسان خواست تا موضوع را بررسی کند.

این گونه بود که کارشناس مربوط به محل نمایندگی خودرو مراجعه و نمونه‌ای از محموله مشکوک را اخذ و پس از انجام تشریفات قانونی، نمونه را برای کیفیت سنجی به آزمایشگاه‌های معتمد سازمان صمت خراسان رضوی ارسال و همچنین محموله را درمحل توقیف کرد.

آزمایشگاه مربوط هم پس از انجام اقدامات مورد نیاز و در مکاتبه‌ای رسمی اعلام کرد که به هیچ عنوان نمونه‌های ارائه شده از کیفیت لازم یک روغن موتور برخوردار نیست.

*دست و پازدن متخلف برای پاک کردن رد پا

در صورتی که اگر هوشیاری مدیر نمایندگی نبود و روغن‌های بی‌کیفیت در خودروای ریخته می‌شد می‌توانست سبب بروز خسارات غیرقابل جبرانی شود، فرد متخلف به معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی دعوت و در این زمینه از وی اخذ توضیح شد. درحالی عامل فروش روغن‌های تقلبی در مشهد مدعی بود که محموله را از فردی در تهران خریداری کرده که از سوی او برای پاک کردن ردپای تخلف از نمایندگی خواسته بود تمامی محموله را پس بفرستد و هزینه واریزی را دریافت کند!

از همین رو کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت استان برای فرد متخلف پرونده‌ای تحت عنوان فروش کالای تقلبی به ارزش حدودی 42 میلیون تومان تنظیم کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.