اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا از آغاز چالش جدید بین کنگره و رئیس جمهور این کشور خبر می دهد.

پمپئو: ترامپ در حمله احتمالی به ونزوئلا از کنگره اجازه نمی‌گیرد

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین،وبگاه خبری تحلیلی آنتی وار در مطلبی تحت عنوان "پومپو هیچ قولی درباره حمله به ونزوئلا به کنگره نداده است" حمله نظامی به ونزوئلا بدون آگاه سازی و تصمیم کنگره را غبیرمحتمل ندانست.

وزیر خارجه آمریکا که در جمع خبرنگاران سخن می گفت رسما اعلام کرد که در این رابطه هر تصمیم که از سوی ترامپ گرفته شود قانونی است و لزومی به آگاه سازی کنگره وجود ندارد.

مایک پومپئو پیش از این نیز طی مصاحبه ای که طی هفته جاری انجام داده بود سعی کرد از پاسخ به پرسشی در این رابطه طفره برود و فقط به این جمله بسنده کرد که نمی خواد در رابطه با احتمال حمله نظامی بدون توجه به تصمیم و و نیاز به مشورت با کنگره صحبت کند.

وی تمام سوالاتی که راجع به نقش کنگره در یک جنگ بالقوه احتمالی علیه ونزوئلا بود را رد کرد و اظهار داشت که او مطمئن است که ترامپ توانایی کافی برای اخذ تصمیم در این رابطه را دارا است و هر تصمصمی در این باره اتخاذ کند قانونی است.

در این میان این موضع گیری وزیر خارجه آمریکا درواقع عملا زیر سوال بردن قانون اساسی ایالات متحده تلقی می شود؛ چرا که طبق قانون حق اعلام جنگ طبق قانون اساسی آمریکا منحصرا در اختیار کنگره است.

با این حال وتوی تصمیم اخیر کنگره در رابطه با پایان حضور آمریکا در جنگ علیه یمن، توسط ترامپ چالش جدید کنگره با ترامپ خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.