۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 655079

مشاور امنیت ملی کاخ سفید از اعزام ناو هواپیمابر و بمب‎افکن به منطقه خبر داد تا به زعم خود به ایران درباره هرگونه حمله علیه منافع واشنگتن هشدار دهد.

لاف زنی‌های جدید بولتون علیه ایران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین به نقل از بی‎بی‎سی، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه پافشاری بر سیاست‌های خصمانه خود، از اعزام بمب‎افکن و ناو هواپیمابر به خاورمیانه خبر داد تا به زعم خود پاسخی باشد به اشارات و هشدارهای ایران علیه تروریست‌های آمریکایی مستقر در منطقه.

به ادعای رویترز، این اقدام در واکنش به حمله احتمالی به نیروهای آمریکایی انجام می‏‌شود.

در همین راستا، بولتون مدعی شد: آمریکا ناوگروه تهاجمی آبراهام لینکلن و بمب‌افکن‎ها را به حوزه عملکرد سنت‎کام (فرماندهی مرکزی آمریکا) اعزام می‌کند تا پیامی واضح برای ایران باشد مبنی بر اینکه هرگونه حمله به منافع آمریکا یا متحدانمان با نیرویی بی‎امان پاسخ داده خواهد شد.

البته این نخستین بار نیست که آبراهام لینکلن به منطقه می‌‏آید حال آنکه همزمان با تشدید تنش‏‌های واشنگتن- تهران، این اقدام ابزار فشار برای اعمال جنگ روانی علیه ایران محسوب می‌شود.

این در حالی است که همزمان، برخی رسانه‌ها از احتمال اعمال تحریم بر بخش دیگری از اقتصاد ایران خبر می‏‌دهند تا بر موج فشارها افزوده شود.

گفتنی است چندی پیش در پاسخ به اقدام خصمانه آمریکا در گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی خارجی، ایران نیز سنتکام و فرماندهان آن را تروریست اعلام کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.