با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ومرکز جامع رشد و توانمند سازی آستان قدس رضوی کارگاه آموزشی مداخله روان‌شناختی در بحران در محل مدارس سیل زده شهرستان کلات برگزار شد.

  برگزاری کارگاه « مداخله روان‌شناسی در بحران» در مدارس کلات

مدیر مرکز جامع رشد و توانمند سازی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس در این خصوص گفت:در تفاهمنامه و تعاملی که با آموزش وپرورش خراسان رضوی داریم با توجه به سیل اخیری که در برخی استان‌های کشور و از جمله شهرستان کلات جاری شد به شهرستان کلات نادری آمده‌ایم تا مشاوران آموزش و پرورش و خادمیاران مشاوره روان‌شناسی آستان قدس رضوی را در مورد مداخله‌ روان‌شناختی در بحران توانمند سازیم.

دکتر سید محسن اصغری نکاح افزود: سعی داریم مشاوران آموزش و پرورش و مشاوران خادمیار از این برنامه به طور علمی و عملی بهره ببرند تا در ادامه این عزیزان در ارتباط مستقیم با دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها کارهای مشاوره و روان‌شناختی را انجام دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان خراسان رضوی به عنوان استان معین استان گلستان است سعی داریم یک برنامه میدانی هم در استان گلستان داشته باشیم و مشاوران بومی و خادمیاران مقیم این استان را نیز توانمند کنیم.

ضمن اینکه در این استان پایگاهی را برای مشاوران ایجاد کنیم و مسائل آسیب‌های روان‌شناختی ناشی از سیل را به امید خدا ترمیم و بهبود ببخشد.

وی اهمیت حضور فیزیکی مشاوران در محل را فرصتی برای آنان دانست تا از نزدیک فرصت تعامل با دانش‌آموزان آسیب‌دیده را به دست آورند و دانش را به مهارت تبدیل کنند و دانش آموزانی هم که دراین برنامه شرکت کردند از آن منتفع و مشاوران هم راهبردها و تکنیک‌ها را در عمل مشاهده و دریافت کنند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.