معاون سلامت دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در صورت بی احتیاطی در کشتار دام و تماس با ترشحات دام آلوده، انتقال این بیماری به انسان زیاد است.

هشدار دامپزشکی خراسان رضوی نسبت به تب کریمه کنگو

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: هر ساله با شروع فصل بهار خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو درکشتار دام ها قوت می گیرد.

درهمین رابطه دکتر محمد رشتی باف معاون سلامت دامپزشکی خراسان رضوی در همین خصوص گفت: کشتار غیرمجاز دام می تواند موجب افزایش خطر شیوع بیماری تب کریمه کنگو در جامعه شود چون هر کنه آلوده می تواند این ویروس را به مدت ۲ سال در خود نگه داشته و حتی با تخمگذاری به نسل بعد خود منتقل کند و از آن جایی که در فصل بهار و تابستان همیشه این نگرانی از شیوع تب کریمه کنگو وجود داشته است ما هر ساله در این فصل به همشهریان توصیه می کنیم که از گوشت های که دام های آنها به صورت مجاز و در کشتارگاه ذبح شده است استفاده کنند.

معاون سلامت دامپزشکی خراسان رضوی افزود: چون در صورت بی احتیاطی در کشتار دام و تماس با ترشحات دام آلوده، انتقال این بیماری به انسان قوت خواهد گرفت.

وی گفت: نظارت بر کشتارگاه ها، سم پاشی دام ها و اماکن نگهداری دام ها برعلیه کنه، مبارزه و برخورد با کشتار قاچاق و غیرمجاز و نگهداری لاشه ها در پیش سرد از جمله این اقدامات است و باید دام ها قبل از جابجایی، سم پاشی شوند و برای حمل و نقل آنها گواهی بهداشتی دامپزشکی دریافت شود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.