رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که این کشور از روز جمعه آتی عوارض گمرکی بر کالاهای وارداتی چین به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش خواهد داد.

ترامپ عوارض گمرکی بر کالاهای چینی را از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش داد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از روسیا الیوم، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: طی ده ماه گذشته، چین برای کالاهای مرتبط با تکنولوژی آمریکا به ارزش ۵۰ میلیارد دلار ۲۵ درصد عوارض گمرکی و برای کالاهای دیگر به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار ۱۰ درصد عوارض پرداخته است.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: متاسفم که مذاکرات تجاری بسیار کند پیش می رود؛ از روز جمعه تمام عوارض گمرکی از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

این تصمیم ترامپ چند روز پیش از سفر هیئت چینی به واشنگتن برای ادامه مذاکرات تجاری بین دو طرف که پیش بینی می شد دور آخر آن باشد اتخاذ شده است.

گفتنی است دونالد ترامپ برای اعمال فشار بر چین، از مدت ها قبل با وضع عوارض گمرکی بر کالاهای وارداتی از چین، علیه این کشور اعلام جنگ تجاری کرده است.

رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است که بر تمام کالاهای وارداتی از چین که سال گذشته میزان آن ۵۳۹ ملیارد دلار بوده، عوارض گمرکی وضع خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.