خراسان شمالی- ولی الله حیاتی گفت: در حادثه سیل اخیر کشور صاحب نظران بین المللی بر این باور بودند که مدیریت این سیل با این وسعت امکان پذیر نیست، اما همه مردم پای کار آمدند که این نشان دهنده همان کارهای فرهنگی است که معلمان آموزش دادند.

کریدور توسعه کشور از آموزش و پرورش می‌گذرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، ولی الله حیاتی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در آیین تجلیل از معلمان پویای استان، گفت: کریدور توسعه کشور از آموزش وپرورش می گذرد.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش مصدر توسعه و تحول است و اکثر توفیقات کشور مرهون زحمات معلمان است.

حیاتی با ابلاغ سلام و ارادت دکتر شجاعی، استاندار خراسان شمالی به معلمان حاضر در مراسم، گفت: نقش معلمان در شکل گیری، پیدایش، تثبیت انقلاب اسلامی و در ادامه حفاظت و صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی بی بدیل و استثنایی است.

وی ادامه داد: در شکل گیری انقلاب اسلامی معلمان پیش قراولان مبارزات بودند و توانستند حرکت های نامنظم را انجسام بخشند و با وحدت آفرینی مسیر پیروزی انقلاب را تسریع کنند.

حیاتی تاکید کرد:حقیقتا نقش معلمان در شکل گیری انقلاب برجسته است؛ آنجا که انقلاب با توطئه های ریز و درشت روبرو شد معلمان در کنار دیگر اقشار مختلف مردم به طور استثنایی نقش آفرینی کردند.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی در ادامه به نقش معلمان در چهاردهه گذشته اشاره داشت و افزود: در دهه اول انقلاب دشمنان توطئه تمام عیار نظامی را علیه ما طراحی کردند اما معلمان در کلاس های درس فرهنگ ایثار و شهادت را آموزش دادند و همراه با دانش آموزان در صف دفاع حضور داشتند و مشق شهادت را به زیبایی تمرین کردند.

ولی الله حیاتی مطرح کرد: در دهه دوم انقلاب اسلامی با توطئه تمام عیار فرهنگی دشمنان روبرو شدیم چرا که دشمنان به این نتیجه رسیده بودند که رنز پیروزی و موفقیت جمهوری اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، فرهنگ و آموزه های دینی بود که معلمان توانستند باورهای دینی در دانش آموزان را تدوین و تثبیت کنند.

حیاتی خاطر نشان کرد: در این دهه مقام معظم رهبری با درایت بحث شبیخون و نفوذ فرهنگی را مطرح کردند که معلمان در این دهه نیز پیش قراولان توسعه فرهنگی دینی بودند و در تاریخ و صفحات زرین انقلاب به تثبیت رسید.

وی تصریح کرد: در دهه سوم انقلاب اسلامی، دشمنان توطئه تمام عیار سیاسی طراحی کردند و تنش ها و نافرمانی های مدنی را گسترش دادند اما معلمان در این دهه دموکراسی را به بهترین نحو ممکن آموزش دادند و این توطئه نیز خنثی شد.

حیاتی گفت: در دهه چهارم انقلاب اسلامی که به گفته مقام معظم رهبری آخرین نفس های دشمنی آمریکا علیه نظام ‌مقدس جمهوری اسلامی شنیده می شود؛ معلمان در جنگ تمام عیار اقتصادی درس قناعت خودباوری را به ما آموزش دادند.

حیاتی در ادامه سخنان خود خطاب به معلمان حاضر در مراسم مطرح کرد: در حادثه سیل اخیر کشور سیل عطوفت و مهربانی انسانیت بر سیل قهرآلود طبعیت غلبه کرد که ناشی از تاثیری بود که شما معلمان در کلاس های درس بر لوح سفید دانش آموزان نقش نگاری کردید.

وی اشاره داشت: در حادثه سیل اخیر کشور صاحب نظران بین المللی بر این باور بودند که مدیریت این سیل با این وسعت امکان پذیر نیست اما همه مردم پای کار آمدند و مودت و نوع دوستی را به نمایش گذاشتند که این نشان دهنده همان کارهای فرهنگی است که معلمان آموزش دادند.

وی افزود: امروز رئیس جمهور سبک سر آمریکا که به دنبال اجرای آخرین توطئه های خود است، به این نتیجه رسیده است هیچ سناریویی در برابر ملت ایران یارای غلبه ندارد چرا که آنان غافل هستند که بین ملت ایران، انقلاب و ساختار و کارگزاران و مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی آنچنان وفاقی وجود دارد که هیچ تحریم، تهدید و فشار اقتصادی نمی تواند نسبت به این عشق و علاقه خللی ایجاد کند.

حیاتی تاکید کرد: نقش معلمان در این برهه تاریخی و حساس انقلاب بی بدیل و تاثیرگذار است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.