خراسان شمالی-کتابخانه عمومی چناران شهر بجنورد در هفته ی تعلیم و تربیت و گرامیداشت مقام معلم با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

کتابخانه عمومی چناران شهر بجنورد افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی  خراسان شمالی، کتابخانه عمومی چناران شهر بجنورد در هفته ی تعلیم و تربیت و گرامیداشت مقام معلم با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 علی‌محمد جهانی مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی درآیین افتتاح این کتابخانه  ضمن تقدیر و تشکر از تمام مسئولانی که در ساخت و آماده سازی کتابخانه نقش داشتند،  به‌ویژه از اعضای شورای اسلامی، شهردار و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین از آقای ملک محمد علیزاده مسئول تحریریه روزنامه قدس خراسان شمالی، خیر چناران شهری که ۱۵۰۰جلد کتاب به این  کتابخانه اهدا کرده بود، قدردانی کرد.

جهانی عنوان کرد:  با توجه به جانمایی خوب مکان کتابخانه که در مجاورت ساختمان دبیرستان و در مرکز شهر است با تلاش و پشتکار کتابدار کتابخانه و همچنین کمک شورا و شهردار می تواند فعالیتهای خوبی در کتابخانه اتفاق بیفتد و در آینده نزدیک در تمام شاخص های کتابخانه ای رشد قابل ملاحظه ای داشته باشد.

محمود ثمینی، فرماندار بجنورد نیز  با اشاره به تقارن افتتاح کتابخانه با روز معلم به نزول قرآن و اولین دستور خداوند به پیامبر اعظم در مورد خواندن اشاره کرد و عنوان کرد:  قسم و سوگند به قلم و مرکب و همچنین فرستادن پیامبران  همراه کتاب برای هدایت بشر نشان از اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی در جایگاه پروردگار متعال دارد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بجنورد خاطرنشان کرد: باید فرزندان خود را به خواندن و کتابخوانی دعوت کنیم و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی در جامعه باید دانش آموزان و معلمین عزیز کتابخوانی را در الویت برنامه های روزانه خود قرار دهند.

حسین فرخنده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از مساعدتهای صورت گرفته در راه اندازی کتابخانه عمومی چناران شهر از تحویل چند کتابخانه روستایی دیگر تا پایان بهار امسال خبرداد.

وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی اهداء کتاب و منابع به کتابخانه های عمومی جدید را دارد و از هیچ تلاشی در جهت رونق فضای کتابخانه‌ای در استان دریغ نمی کند.

گفتنی است؛ پس از پایان مراسم افتتاح در نشستی اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی چناران شهر توسط فرماندار بجنورد انتخاب شد و اسامی آنها برای معرفی و تایید به نهاد کتابخانه های عمومی کشور ارسال شد تا هر چه سریعتر با برگزاری جلسات انجمن قدم های مثبتی در راستای اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی چناران شهر برداشته شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.