خراسان شمالی- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی و جمعی از پرسنل، امدادگران، نجاتگران، داوطلبان و جوانان با آیت الله یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه مرکز استان دیدار کردند.

سرعت و دقت ویژگی جمعیت هلال احمر است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی،آیت الله ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه مرکز استان در دیدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی و جمعی از پرسنل، امدادگران، نجاتگران، داوطلبان و جوانان که به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و آغاز هفته هلال احمر برگزار شد گفت: حضور خالصانه و به هنگام امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در حوادث قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر حضور به موقع مسئولان و خادمان مردم در حوادث تاکید داشته‌اند اظهار داشت: قرآن کریم نیز بر سرعت در انجام کار خیر و سبقت در آن تاکید دارد که نشان از اهمیت این موضوع است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری بیان شد گفت: بیانیه گام دوم، انقلاب فرهنگی بود که حاصل تجربیات رهبر فرزانه انقلاب است.

یعقوبی ادامه داد: یکی از برکات انقلاب اسلامی که در بیانه گام دوم انقلاب از سوی رهبر انقلاب به آن اشاره شده، به اوج رسیدن مشارکت مردم و مسابقه برای خدمت رسانی است. شما عزیزان نیز در جمعیت هلال احمر مشتاقانه و فوری در خدمت رسانی به مردم مشارکت می‌کنید که مصداق بیانات رهبری است و باید به آن افتخار کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین گفت: شما در منظر و دید مستقیم مردم هستید. سرعت و دقت ویژگی جمعیت هلال احمر به حساب می‌آید که باعث رضایتمندی آحاد جامعه شده است.

وی تصریح کرد: نوع فعالیت جمعیت هلال احمر ایجاب می‌کند تا مهارت‌هایتان را به روز کنید و به فکر آموزش مستمر امدادگران باشید تا خدمت آن‌ها در کنار مهارت باشد و خدایی نکرده خدمتشان به خسارت تبدیل نشود.

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: خدمت شما خداپسندانه، نوع گرا و اسلام پسندانه است و با دین و آیین مردم یا تفکرات سیاسی آن‌ها کاری ندارید. شما خادمان انسانیت هستید به همین خاطر مردم نیز از شما راضی هستند.

 خود را وقف مردم می‌کنیم

محسن نجات مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: همیشه برای خدمت به مردم و پوشیدن لباس جمعیت هلال احمر سر به سجده می‌گذاریم و با افتخار، خود و تلاش‌هایمان را وقف مردم می‌کنیم.

ویافزود: پیشانی ما، خدمت بی منت است. امدادگران، نجاتگران، داوطلبان و جوانان ما در جمعیت هلال احمر با روحیه جهادی و کمترین دریافتی به مردم امدادرسانی می‌کنند و آن را افتخار خود می‌دانند.

ارائه بیش از ۴۲ هزار خدمت به مردم

نجات از ارائه بیش از ۴۲ هزار خدمت به مردم طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان خدمت تحت عنوان ۸۷ برنامه توسط همکاران و اعضای جمعیت هلال احمر در خراسان شمالی به مردم ارائه شده است.

وی با بیان اینکه تفکر داوطلبی یک از دغدغه‌های ما بوده است اظهار داشت: به همین منظور مانورهای مختلفی را اجرا کرده و از ظرفیت داوطلبان در قالب بیش از ۵۰۰ کاروان خدمت و سلامت در روستاها و مناطق کم برخوردار استفاده کردیم.

تشریح راهبردهای جمعیت هلال احمر خراسان شمالی

نجات با اشاره به راهبردهای جمعیت هلال احمر استان در سال ۹۸ گفت: سال گذشته موضوع آموزش را با جدیت دنبال کردیم. امسال نیز به همین گونه عمل خواهیم کرد اما راهبردهای ویژه برای آن در نظر داریم.

وی تصریح کرد: هدف ما خدمت به مردم است که شامل چند پیوست مختلف می‌شود. در پیوست امدادی قصد داریم علاوه بر آموزش نیروها به سمت تربیت نیروهای امدادی شامل مربیان و امدادگران حرکت کنیم.

وی افزود: در پیوست اجتماعی که در حوزه داوطلبان تعریف می‌شود قصد داریم کاروان‌های سلامت را گسترش داده و کمک مالی حداقلی به تعدادی از نیازمندان داشته باشیم.

توجه به پیوست فرهنگی برنامه‌ها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همچنین سومین پیوست را پیوست فرهنگی اعلام کرد و گفت: از آنجایی که موضوع فرهنگ، مورد توجه رهبر معظم انقلاب است و بر آن تاکید داشته‌اند، امسال هیچ برنامه‌ای را بدون توجه به پیوست فرهنگی آن اجرا نخواهیم کرد و نگاه ما به فعالیت‌ها بر اساس پیوست فرهنگی خواهد بود.

حجت الاسلام محمد رضایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز در این دیدار از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان از جمعیت هلال احمر تقدیر کرد و ضمن تبریک پیشاپیش ماه مبارک رمضان، هلال احمر را خادم ملت شریف ایران دانست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.