تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با مدیران خبرگزاری تسنیم گفت: با فعالیت رسانه‌ای، دل‌ها را به حضرت رضا(ع) نزدیک کنید.

 با فعالیت رسانه‌ای‌ دل‌ها را به حضرت رضا (ع) نزدیک کنید/ آبروی افراد را ملاک عمل ‌قرار دهید

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از خبرگزاری تسنیم ، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار با مدیران ارشد خبرگزاری  تسنیم در تالار اماکن متبرکه آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه اخبار خبرگزاری تسنیم را دائما رصد می‌کنم، اظهار داشت: یکی از نکات مورد تاکید مقام معظم رهبری اثرگذاری اخبار است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر تزریق امید به جامعه از طریق اخبار امیدآفرین تاکید دارند، افزود: ایشان در دیدارهای خصوصی و عمومی خود نسبت به این مسئله تاکید دارند و حساس هستند.

مروی با بیان اینکه در میان سخنرانی‌های مقام معظم رهبری دو سخنرانی ایشان بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: البته قطعا تمامی فرمایشات و سخنرانی‌های مقام معظم رهبری حائز اهمیت بالایی هستند اما در این میان سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری و همچنین سخنرانی ایشان در سالروز ارتحال امام راحل از اهمیت بیشتری برخوردارند.

وی بیان کرد: سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری، خطوط و راهبردها را برای نظام ترسیم می‌کند؛ ایشان به حق جانشین امام راحل هستند و مردم مطالبه دارند که فرمایشات امام راحل از سوی ایشان تفسیر شود و این نکته است که سخنرانی مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال امام را بسیار پراهمیت می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: ایشان در این سخنرانی‌ها و فرمایشات خود درصدد این هستند که به نیروهای انقلابی خط بدهند تا دچار یاس نشوند زیرا دولت‌ها و مجلس‌ها می‌آیند و می‌روند اما نگاه به انقلاب و نظام باید پایدار و عمیق باقی بماند.

مروی افزود: ممکن است یک خبر شما جریان‌سازی داشته باشد اما باید اثر آن را در بلندمدت ارزیابی کنید؛ باید ببینید آیا مردم را به اصل انقلاب و نظام و رهبری دلگرم می‌کنیم یا خیر؟.

وی با اشاره به برخی مشکلات در سیستم اقتصادی کشور مانند پدیده اختلاس عنوان کرد: این پدیده امروز در سراسر دنیا نیز دیده می‌شود اما نکته مهم این است که مقام معظم رهبری فرمودند فساد در کشور، سیستمی نیست اما از سوی مقابل دشمن درصدد القاء این مسئله است که این فساد را سیستمی جلوه دهد.

مروی با اشاره به اینکه باید در کنار نقد که لازمه یک جامعه آزاد و بالنده است امید و نشاط نیز دیده شود گفت: وظیفه مهم رسانه‌های انقلابی و طراز انقلاب این است که به مخاطب «عمق تحلیلی» بدهند. مقام معظم رهبری در انتصاب اخیر امام جمعه همدان نیز در دیداری خصوصی روی این مسئله تاکید داشتند و فرمودند باید به مردم و نیروهای انقلابی، تحلیل عمیق داد.

وی با اشاره به اینکه اگر این نحوه ارائه تحلیل، عمیق باشد دیگر نیروهای انقلابی دچار دگردیسی در اثر شرایط زمان نمی‌شوند، بیان کرد: انسان در اصول و مبانی هیچگاه دچار تزلزل نمی‌شود و گاه ممکن است براساس مقتضیات زمان تاکتیک خود را تغییر دهد.

مروی با تاکید بر این نکته که بعضا مشاهده می‌شود که برخی افراد فاقد درک و تحلیل عمیق از مبانی و راهبردهای مقام معظم رهبری هستند افزود: همین مسئله سبب می‌شود که مواضع ایشان را به خوبی درک نکنند و حتی دچار مسئله نیز بشوند.

تولیت آستان قدس رضوی با نگاهی تاریخی به این مسئله اذعان کرد: اگر نگاهی به تاریخ اسلام داشته باشیم مشاهده می‌کنیم که جنگ صفین قریب به 18 ماه طول کشید در حالی که جنگ‌های صدر اسلام این میزان فرسایشی و طولانی نبود و دقیقا در لحظه‌ای که مالک اشتر به خیمه معاویه نزدیک شده و کار در حال تمام شدن بود، عده‌ای بی‌بصیرت به نام خوارج گول قرآن بر سر نیزه شدن را خوردند و شمشیر بر گلوی مبارک حضرت قرار دادند که مالک اشتر باید بازگردد.

مروی با تصریح این نکته که خوارج درک صحیح و عمیقی از مسائل نداشتند عنوان کرد: آنها حکمیت را به حضرت تحمیل کردند؛ مصائب و روضه حضرت علی(ع) این مسائل است که باید بیان شود اما شاهد هستیم که روضه حضرت به شمشیر ابن ملجم خلاصه شده در حالی که حضرت با این شمشیر، به شهادت رسیدند و از دنیا راحت شدند.

وی افزود: در کار رسانه‌ای خود به دنبال این نباشید که تیتری بزنید که صرفا به دنبال جذب مخاطب باشد؛ از ابزار هنر و به روز بودن و متنوع‌سازی استفاده کنید اما آبرو و حیثیت افراد را ملاک قرار دهید.

مروی با ذکر خاطره‌ای از مرحوم آیت‌الله خزعلی در این زمینه خاطرنشان کرد: ایشان یک فقیه مبارز انقلابی و شجاع بودند که حتی در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز حکم اعدام ایشان در سال 42 به دلیل مواضع انقلابی وی صادر شده بود و با وساطت آیت‌الله بروجردی ایشان اعدام نشدند؛ مسئله آبروی افراد برای آیت‌الله خزعلی بسیار اهمیت داشت و در مواضع و فرمایشات خود بسیار بر این مسئله تاکید می‌کردند.

تولیت ٖآستان قدس رضوی با اشاره به اینکه حق الناس و آبروی مردم را در اخبار خود بسیار اهمیت دهید زیرا باید براساس آن در روز قیامت پاسخگو باشید خاطرنشان کرد: در هر خبر خود، حجت را روز قیامت قرار دهید و قطعا در این صورت است که خداوند نیز به فعالیت شما خیر و برکت می‌دهد.

مروی ادامه داد: حرم منور رضوی مکانی منحصربه فرد برای روشن کردن دل‌ها و تربیت جامعه است و شما می‌توانید از خبر و هنرتان در این مسیر بهره بگیرید، دل مردم و مخاطبان را به حضرت نزدیک کنید و دلها را متوجه حضرت رضا(ع) سازید و از رافت و بزرگواری آن امام همام در قالب‌های مختلف خبری، خبر و فیلم و کلیپ تهیه کنید زیرا گاه تاثیر یک فیلم کوتاه بسیار اثربخش‌تر از سایر قالب‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.