بررسی‌های فارس نشان می‌دهد یک سال پس از سفر رئیس‌جمهور به نیشابور تاکنون هیچ‌کدام از وعده‌های حسن روحانی به مردم این شهرستان عملی نشده است.

دستاورد مردم از سفر رئیس جمهور به نیشابور؛ تاکنون هیچ

به گزارش قدس آنلاین ،  یکی از برنامه‌های تمام سفرهای استانی رئیس‌جمهورها، آشنایی از نزدیک با مشکلات و موانع رشد شهرها و تخصیص بودجه‌هایی از محل سفرهای ریاست جمهوری برای رشد بهتر مناطق مورد نظر بوده و است.

حمید گرمابی، نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی پس از این سفر و در نشست خبری درباره مصوبات این سفر گفته بود: در پی سفر رئیس‌جمهور به نیشابور، برای بیمارستان سوم نیشابور ۲۰۰ میلیارد ریال، ورزشگاه انقلاب ۱۵۰ میلیارد، منطقه تاریخی عطار و خیام ۵۰ میلیارد، دانشگاه نیشابور ۴۰ میلیارد، شهر کهن و شادیاخ ۴۰ میلیارد و افلاک‌نمای نیشابور ۱۰۰ میلیارد ریال بودجه تصویب شد.

با مجموع اعداد مطرح‌ شده متوجه می‌شویم که 580 میلیارد ریال بودجه دولت به‌صورت رسمی به مردم نیشابور قول داده است.

همچنین سعید شیبانی در نشست خبری خود پس از سفر ریاست جمهوری گفته بود: این اعتبار برای افلاک‌نما، آرامگاه عطار و خیام، سایت شادیاخ، ورزشگاه انقلاب و بیمارستان سوم در نظر گرفته‌ شده است، به‌علاوه اعتبارات شناور استانی که ما نیز از آن‌ها سهم داریم، ظرف سه سال این پول باید تمام و کمال به نیشابور برسد.

بودجه‌های سفرهای سری دوم و سوم استانی متاسفانه پرداخت نشده است

اما امروز، دقیقاً یک سال از سفر حجت‌الاسلام حسن روحانی به نیشابور می‌گذرد، سفری که مصوبات بسیاری برای توسعه این شهرستان به همراه داشت.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در مورد وضعیت اختصاص بودجه‌های سفر استانی گفت: عمده قول‌های بودجه سفر رئیس‌جمهور به نیشابور مانده و عملیاتی نشده است تا جایی که اطلاع دارم اخیراً بودجه‌های سفر دوره اول ریاست جمهوری پرداخت‌ شده و سفرهای دوره دوم و سوم به برخی از شهرها مانند نیشابور و چند شهر دیگر استان هنوز متأسفانه پرداخت‌ نشده است.

حمید گرمابی خاطرنشان کرد: هنوز بودجه‌ها پرداخت‌ نشده، به نظر می‌رسد کمبود بودجه‌ای که دولت دچارش بوده، بر روی این بودجه‌ها نیز تأثیر گذاشته است.

وی افزود: در گذشته بودجه‌های سفر ریاست جمهوری نقد بود و مشخص بود که سریع تخصیص می‌یابد، ولی با وجود پیگیری‌های بسیار زیاد هنوز بودجه سفر ریاست جمهوری تخصیص پیدا نکرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نه نیشابور و نه دیگر شهرستان‌های استان خراسان رضوی نتوانسته‌اند به این بودجه دست یابند.

گرمابی افزود: نمی‌توانم بگویم حتی یک عدد از مصوبات اجرایی نشده، ولی بودجه‌ای که عنوان شد، نیامده است.

استادیوم انقلاب و افلاک‌نما اولویت‌های نیشابور هستند

وی تأکید کرد: هفته آینده جلسه‌ای با محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه دیداری داریم و می‌خواهیم یکی دو مورد را به‌صورت خاص تخصیص‌ها انجام شود تا کارها انجام شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هنوز معلوم نیست با کدام طرح‌ها موافقت کند، آن طوری که می‌بینم، با توجه به اینکه هنوز دولت در رابطه با خسارت‌های سیل کمبود بودجه دارد، اگر پروژه‌ها عملیاتی شد به اطلاع مردم می‌رسانم.

گرمابی تأکید کرد: شاید اولین اولویت نیشابور با توجه به پیشرفت پروژه‌ها، استادیوم انقلاب و بودجه افلاک‌نما که 15 تا 20 سال طول کشیده باشد تا به نتیجه برسد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته برای افلاک‌نما مصوبه‌ای برای پژوهشکده اخترشناسی با مکافات برای گرفتن تأیید کمیسیون اصل 23 که این روزها سخت داده می‌شود انجام دادم و امسال 20 میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته‌ شده، در مجموع 120 میلیارد ریال بودجه است.

منتظر ابلاغ اعتبارات هستیم

فرماندار ویژه نیشابور نیز در گفت‌وگو با فارس در رابطه با اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به این شهرستان گفت: منتظر ابلاغ اعتبارات هستیم، امیدواریم در اعتبارات امسال شهرستان این مبالغ وارد شود.

سعید شیبانی خاطرنشان کرد: دستورات مشخص رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با این موضوع در پاسخ به نمایندگان نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی را داریم که در آن تصریح شده سهم نیشابور در اولین فرصت ارائه شود.

وی افزود: ضمن اینکه بخشی از اعتبارات مرتبط با سازمان میراث فرهنگی خراسان رضوی برای محدوده فرهنگی و تاریخی نیشابور در سال قبل ابلاغ شده است.

فرماندار ویژه نیشابور تصریح کرد: البته شرایط اقتصادی کشور و سیل قدری در رسیدن اعتبار تأخیر ایجاد کرده است.

شیبانی با اشاره به اعتبارات میراث فرهنگی، ادامه داد: ریز اعتبارات بخش میراث فرهنگی برای مجموعه فرهنگی محور عطار و خیام که سال گذشته رسیده را باید از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پرسید، چون به‌صورت متمرکز ابلاغ شده است.

وی گفت: امسال هم منتظریم چون هنوز اعتبارات ابلاغ نشده و امیدواریم ان شاء الله در پروژه‌های ملی شاهد این بودجه باشیم.

تا این لحظه هیچ بودجه‌ای تخصیص نیافته است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیشابور در رابطه با وضعیت بودجه‌های سفر رئیس‌جمهور به نیشابور گفت: اعتباری که نظر حمید گرمابی، نماینده مردم نیشابور و فیروزه برای ساخت فرودگاه مناسب و نظر استاندار وقت این بود که کفاف احداث فرودگاه را نمی‌کند، آن موقع مصوب شد که اعتبار در اختیار سازمان میراث فرهنگی برای محور خیام، عطار و شادیاخ قرار بگیرد.

اسماعیل اعتمادی عنوان این بودجه را توسعه منطقه گردشگری عنوان کرد و افزود: قرار است این بودجه طی سه سال پرداخت شود و حمید گرمابی طبق مکاتبه‌ای با رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان سال گذشته خواسته بود که این اعتبار زودتر تخصیص یابد که محمدباقر نوبخت پاراف «اقدام شود» بر روی نامه نوشته بودند.

وی تصریح کرد: اما نامه به ایام عید و سپس به خسارت‌های سیل برخورد کرد و ظاهراً طبق دستور ریاست جمهور فعلاً اعتبارات به مناطق سیل‌زده تخصیص یابد تا وضعیت از حالت بحرانی خارج شود، بنابراین، تا این لحظه هیچ بودجه‌ای تخصیص نیافته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیشابور با اشاره به مبلغ این طرح، گفت: اعتبار مطرح‌ شده حدود 400 میلیارد ریال مطرح‌ شده و امیدواریم امسال اگر مسائل سیل‌ها و تحریم زودتر برطرف شود، مبلغ تخصیص می‌یابد.

اعتمادی افزود: البته نمایندگان و اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی نیز پیگیر موضوع هستند و اگر این مبلغ تخصیص یابد، اتفاق‌های خوبی در نیشابور می‌افتد.

عدم مصاحبه دیگر نماینده نیشابور

اما تلاش پنج‌روزه خبرنگار خبرگزاری فارس برای گفت‌وگو با هاجر چنارانی، دیگر نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی بی‌نتیجه ماند و این نماینده اصولگرا حاضر به مصاحبه نشد.

سفری که هزینه‌های بسیار زیادی مانند تبلیغات چند 10 میلیونی، هزینه آسفالت مسیر رفت‌وآمد رئیس‌جمهور، داربست‌های محل دیدار، گل‌های نصب‌ شده در جایگاه سخنرانی و ده‌ها هزینه دیگر که توسط شهرداری نیشابور پرداخت شده بود در کنار آسیب فراوان مجموعه ورزشی تختی نیشابور که رئیس اداره ورزش و جوانان نیشابور پیش‌تر از آن خبر داده بود، تاکنون هیچ نتیجه‌ای برای مردم نیشابور نداشته است و باید به امید روزهایی بود که دولت به وعده‌های خود عمل کند.

به نظر می‌رسد با توجه به دو سال باقی‌مانده از عمر دولت حجت‌الاسلام حسن روحانی انتظار تخصیص کامل اعتبارات این سفر استانی دور از ذهن است.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.