در نشست امروز مجلس، طرح یک فوریتی حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی- فرهنگی بررسی شد و براساس آن نهادهایی همچون وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف شدند طرح‌های ویژه حمایت و احیای محدوده‌های بافت‌های تاریخی – فرهنگی را تصویب و اجرایی کنند.

وظایف میراث فرهنگی برای نگهداری از بافت‌های تاریخی مشخص شد/ مجلس مخالف افزایش قیمت بنزین

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، نشست امروز ( ۱۶ اردیبهشت ماه ) نمایندگان مجلس ابتدا با برگزاری جلسه غیر علنی درباره قیمت بنزین  و سهمیه بندی آن آغاز شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست غیر علنی امروز گفت: مجلس مخالف افزایش قیمت بنزین به خاطر قاچاق سوخت از کشور است. اکثر نمایندگان معتقدند برای کاهش قاچاق سوخت از کشور، نظام سهمیه‌بندی سوخت احیا شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی موثرترین راهکارها برای کاهش مصرف سوخت، استفاده فراگیر از سوخت CNG در شبکه حمل و نقل عمومی و خصوصی است و این موضوع جزو مطالب و پیشنهادات نمایندگان در جلسه غیرعلنی امروز مجلس بود از این رو وزارت نفت باید از این مسئله حمایت کند.

پس از پایان دو و نیم ساعت جلسه غیر علنی، نمایندگان در نشست علنی به بررسی طرح یک فوریتی حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی- فرهنگی و توانمندسازی مالکان و بهره برداران بناهای تاریخی- فرهنگی پرداختند و بر همین اساس نمایندگان، وظایف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را به منظور حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی و فرهنگی مشخص کردند.

در ادامه بررسی طرح حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی و فرهنگ، ماده ۲ این طرح بررسی شد و نمایندگان با ۱۶۲ رأی موافق، ۹ رأی مخالف، ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۲ نماینده حاضر در جلسه با جزئیات ماده ۲ موافقت کردند.

همچنین در ادامه بررسی این طرح یک فوریتی، نمایندگان با ماده ۳ طرح موافقت کردند که بر اساس آن وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف شدند با همکاری سازمان و شهرداری‌ها در مدت ۵ سال پس از تصویب این قانون نسبت به تهیه، تصویب و اجرای طرح‌های ویژه حمایت و احیای محدوده‌های بافت‌های تاریخی – فرهنگی حسب مورد از طریق شورای عالی شهرسازی و معماری یا کمیسیون‌های ماده (۵) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری مصوب ۲۲ اسفند ماه ۱۳۵۱ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن اقدام کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.