مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) گفت: حضور اقشار مستضعف در کمک رسانی برای جبران خسارات سیل اخیر از دیگران بیشتر بود.

نقش کلیدی آستان قدس درهمراهی با پروژه های کشاورزی بسیج سازندگی

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ محمد روحانی در نشست خبری به منظورفرا رسیدن نوزدهمین سالگرد  تشکیل این سازمان  به فرمان امام خمینی (ره) ،  گفت: ماموریت اصلی این سازمان بر محرومیت ‌زدایی و تحقق الگوی اقتصاد مقاومتی است و در این مسیر  حمایت‌های مردمی تاثیر ارزنده ای در عملیاتی شدن این اهداف داشته اند.

وی با بیان اینکه علی رغم مشکلات اقتصادی اما کمک و مساعدت اقشار مستضعف در سیل اخیر از اقشار دیگر بیشتر بود، تصریح کرد: ۸۵۰۰ جهادگر زن و ۱۵ هزار و  ۲۰۰ جهادگر مرد در استان در قالب ۱۱۵۰ گروه جهادی و شناسنامه دار در حال حاضر در استان خراسان رضوی  درعرصه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، رسانه‌ای وپزشکی فعالیت دارند  و در موضوع سیل اخیر در کشور نیز  ۱۲۹ گروه جهادی خراسان رضوی که در حدود ۲۳ هزار نفر روز می باشند ، بدون هیچ گونه چشم داشت مادی در مناطق سیل زده خراسان رضوی، گلستان، خوزستان و لرستان حضور پیدا کرده و فعالیت داشتند.

روحانی ادامه داد: ساخت و مرمت بیش از ۵۰۰ ساختمان برای اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ،ساخت و بهسازی  ۳۸۰ مدرسه دراستان ، ۵۵هزار ویزیت رایگان، تکمیل ۴۵پروژه آبخیزداری با همکاری مردم و منابع طبیعی که مردم استان در این زمینه بالغ بر ۶۵۰میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی داشتند، از جمله اقدامات این سازمان در سال گذشته می باشد.

وی تصریح کرد: در موضوع حاشیه شهر مشهد نیز یک ماموریت ویژه داریم وسال گذشته بیش از ۹ هزار سبد غذایی، بیش از ۵ هزار پوشاک و بیش از ۱۲ هزار لوازم‌التحریر در این مناطق  توزیع و بیش از ۴۰۰ مسجد و ۴۱ مدرسه نیز در حاشیه شهر مشهد مرمت، بازسازی و نوسازی شدند.

روحانی با بیان اینکه ما از سال گذشته با ایجاد صندوق های قرض الحسنه در استان ، مقدمه تحقق شعار مثلث اقتصادی استاندار را فراهم کرده ایم، افزود: سال گذشته بیش از۵۰۰ صندوق قرض‌الحسنه دراستان راه اندازی و آغاز به کار کرد و حتی به  تسهیل گرانی نیز در زمینه فعالیت این صندوق ها  آموزش های لازم داده شد  که باعث شد مردم در حدود ۲۰ میلیارد ریال در این صندوق ها سرمایه گذاری و همزمان نیز تسهیلات دریافت کنند  که این عامل زمینه انجام فعالیت‌های اقتصادی در مناطق مختلف استان را سرعت می بخشد.

وی با بیان اینکه در حوزه مهارت‌آموزی زنان سرپرست خانوارنیز تفاهم‌نامه ‌ای را با اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی امضا کرده ایم، افزود: نمایشگاه مشاغل خانگی زنان سرپرست‌خانوار نیز با همکاری سه جانبه سازمان بسیج سازندگی ، آستان قدس و کمیته امداد امام خمینی(ره) و با بیش از ۱۵۰ غرفه ، امسال در ماه مبارک رمضان و در بوستان کوهسنگی مشهد از روز چهارشنبه آغاز به کار می کند . همچنین بازار اینترنتی را با همکاری ۴ جانبه سازمان بسیج سازندگی ، آستان قدس رضوی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره کل بهزیستی و با عنوان کالا دانا در دست اقدام داریم که  فرصت مناسبی برای ساماندهی فعالیت بیش از ۱۰۰۰نفرتولید کننده درقالب بازار اینترنتی است که  محصولات افراد از این طریق به ‌صورت اینترنتی در این بازار به ‌فروش می‌رسد.

روحانی با اشاره به اینکه از ظرفیت جوان های مومن و انقلابی باید استفاده کنیم، تصریح کرد:  با همکاری مجموعه قضایی  استان،  طرحی را مجازات جایگزین حبس کرده ایم  و افرادی را که مثلا دچار جرم هایی نظیر سرعت غیر مجاز و یا کشف حجاب شده اند،  به‌جای اینکه مدت زمان زیادی را در زندان و در کنار افراد سابقه دار سپری کنند در قالب طرح‌های ۱۵ روزه سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی به‌همراه گروه‌های جهادی به مناطق محروم و روستایی اعزام می‌شوند که تاکنون ۷۰۰ نفر در این طرح بکار گرفته شده اند و فعالیت و همکاری برخی از آنها با بسیج سازندگی حتی پس از اتمام دوره ،نیز تداوم داشته است.  

وی با بیان اینکه در سال ۹۸، تهیه و توزیع هزار سری جهیزیه و ساخت هزار خانه برای سیل‌زدگان استان های  گلستان و خراسان رضوی از سوی این سازمان صورت خواهد گرفت، اظهار داشت:  در ماه مبارک رمضان ۵ هزار سبد معیشتی به مناطق سیل‌زده کشور ارسال خواهد شد و در صورت تخصیص به‌ موقع اعتبارات ،سعی داریم  منازل سیل‌زدگان را قبل از فصل گرما و مدارس دانش‌آموزان این مناطق را قبل از آغاز سال تحصیلی آینده مرمت، بازسازی و نوسازی کنیم.

روحانی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در باره اقدامات این سازمان در راستای تحقق شعار رونق تولید نیز اظهار داشت: کشورما و بویژه استان خراسان رضوی سرشار از منابع و ظرفیت های مختلف است  و با برنامه ریزی  و مدیریت صحیح که حلقه مفقوده کشور ما است  می توان به طور حداکثری از این منابع در راستای رونق تولید استفاده کرد.

وی ادامه داد: در سال جاری سعی ما براین است که در زمینه دامپروری و کشاورزی به صورت صحیح و هدفمند برنامه ریزی داشته باشیم و همچون سال های گذشته از مساعدت های سازمان هایی نظیر آستان قدس رضوی نیز بهره ببریم به طوری که سال گذشته در شهرستان کلات،پروژه  پرورش دام های اصلاح نژاد شده با همکاری آستان قدس نتایج خوبی همراه داشت.

روحانی افزود:  همچنین سال گذشته با آستان قدس رضوی در موضوع لایروبی و بازسازی قنات ها فعالیت های خوبی صورت گرفت و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان توسط آستان قدس رضوی در بحث قنوات اختصاص پیدا کرد و بیش از ۹۰قنات در استان ، بهسازی انها انجام شد که این حرکت امسال نیز در راستای تامین آب مورد نیاز برای کشاورزی در نقاط مختلف استان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.