با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و فرمانده سپاه امام رضا(ع) مراسم تجلیل جمعی از دست‌اندرکاران آموزش و پرورش استان و مشهد برگزار شد.

تربیت نسل فردا مهم‌ترین نقش آموزش و پرورش است

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در این مراسم گفت: تربیت نسل فردا برای ساختن ایران اسلامی مهم‌ترین نقش آموزش و پرورش است و در این بین معلمان نقش محوری برای ساختن فردای کشور دارند. سردار نظری افزود: امروز دشمنان ایران به دنبال نفوذ به کشور در جریان‌ها و به روش های مختلف هستند و آموزش و پرورش به عنوان یک سنگر مهم برای تربیت آینده‌سازان ایران باید مورد توجه باشد که از اندیشه‌های استکباری مصون بماند و بسیج دانش‌آموزی به عنوان یک نهاد فرهنگی و تأثیرگذار می‌تواند در کنار آموزش و پرورش نقش مهمی در این مصون‌سازی فرهنگی داشته باشد. وی خاطرنشان ساخت: برایند ۴۰ سال فعالیت آموزش و پرورش در طول انقلاب اسلامی ایران اقدامات و حرکت‌های مثبتی بوده اگرچه کاستی‌های زیادی وجود دارد که باید همه در کنار هم تلاش کنیم این نواقص برطرف شود.

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این مراسم با اشاره به اینکه برنامه‌های مشترک سپاه و آموزش و پرورش در خراسان رضوی نمونه خوبی از تعاملات بین سازمانی است که نفع آن به دانش‌آموزان می‌رسد، گفت: برنامه‌های عملیاتی کوتاه مدت و بلندمدتی برای هویت بخشی به دانش‌آموزان با تأکید بر ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی داریم که نقش بسیج دانش‌آموزی در این حوزه بسیار پررنگ است.

قاسمعلی خدابنده افزود: همچنین اقدامات فرهنگی و اعتقادی بسیار زیادی در سطح مدارس استان از سوی آموزش و پرورش در حال اجراست که افزایش سطح مشارکت با بسیج و سپاه به غنای فرهنگی این برنامه‌ها کمک می‌کند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.