رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخودار شورای شهر مشهد گفت: برای بازسازی و ترمیم بافت ناکارآمد شهری در مشهد 500 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

500 هزار میلیارد تومان برای بازسازی بافت ناکارآمد مشهد نیاز است

به گزارش قدس آنلاین ؛ رمضانعلی فیضی روز دوشنبه در نطق پیش از دستور خود در شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در مشهد چهار هزار و 290 هکتار بافت فرسوده و بافت ناکارآمد شهری وجود دارد که بیش از یک میلیون نفر را در خود جای داده است.

وی اضافه کرد: برای ترمیم و بازسازی این بافت باید همه دست اندرکاران در قالب کار مشترک و هم افزایی ملی و منطقه ای این حجم سنگین اعتبار را تامین کنند.
رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخودار شورای شهر مشهد گفت: تامین این میزان اعتبار تنها با اتکاء به نیازهای مدیریت شهری ممکن نیست بلکه باید زمینه مشارکت مردمی را برای بازسازی این بافت تسهیل کرد.
فیضی افزود: عدم مدیریت صحیح مهاجران از حیث مکانی، زمانی و اجتماعی منجر به گسترش افقی شهر به عنوان مشکلی بنیادین و تاریخی شده و سکونتگاههای غیررسمی ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: ارزانی زمین و افزایش جمعیت مهاجر روستایی هم منجر به تجمع جمعیتی در بافتهای ناکارآمد شهر مشهد شده و از بین رفتن توان بازسازی و ارتقاء محیط زندگی مناسب و انعطاف ناپذیری ساکنان این بافتها در مقابل برنامه ریزیهای توسعه شهری مشکل را دوچندان کرده است.
رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخودار شورای شهر مشهد گفت: برای درمان این درد بزرگ اعمال مدیریت یکپارچه شهری و اقدامات مشترک بین بخشی ضروری است و 32 دستگاه مرتبط در بازسازی بافتهای ناکارآمد شهری باید به وظایف خود در این حوزه عمل کنند.
فیضی با تاکید بر تهیه سند پهنه بندی حریم مشهد افزود: شیب ارائه خدمات باید به سمت مناطق پیرامونی و کم برخوردار سوق پیدا کند که این مهم در این دوره شورا و مدیریت شهری در دستور کار بوده است.
138 روستا با افزون بر 200 هزار نفر جمعیت در حریم کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد وجود دارند و حدود یک میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت مشهد در مناطق حاشیه شهر و سکونتگاههای غیررسمی این کلانشهر ساکن هستند.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.