از ابتدای ماه رمضان امسال پخش سریال یوسف پیامبر(ع) برای چندمین بار از چند شبکه تلویزیونی اروپایی آغاز می شود . این سریال که زیرنویس بوسنیایی آن در کانال بالکان شبکه جهانی سحر انجام شده است در شبکه های محلی با لوگوی سحر بالکان به روی آنتن می رود .

«یوسف پیامبر» همچنان محبوب در میان مردم بالکان
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، پخش سریال یوسف پیامبر(ع) از تلویزیون های  کانتون سارایوو پایتخت بوسنی و هرزگوین در قلب اروپا برای چندمین بار  صورت گرفته و مورد استقبال مسلمانان و پیروان سایر ادیان قرار گرفته است. به نحوی که طی سال های گذشته مدیران شبکه های مختلف منطقه بالکان با تماس با دفتر نمایندگی سازمان صداوسیما در این کشور خواستار دریافت  نسخه اچ دی این سریال برای پخش از تلویزیون های دولتی  جمهوری مقدونیه و مونته نگرو و تلویزیون های محلی  منطقه مسلمان نشین نووی پازار در جنوب صربستان  بوده‌اند. 

 با پخش سریال «یوسف پیامبر » در ماه رمضان امسال و با توجه به اینکه تلویزیون های  این کانتون،از قبیل  تلویزیون ووگوشچا،  تلویزیون کاکانی،  تلویزیون ایگمن و تلویزیون بوسنیا  در شبکه کابلی و دیجیتالی کشور بوسنی و هرزگوین قرار دارد، عموم مردم این کشور، مخاطبان نسخه زیرنویس شده سریال یوسف پیامبر(ع) توسط سحربالکان و با لوگوی این کانال هستند.

 پیش از این نیز سریال‌های «مردان آنجلس»، «مریم مقدس»، یوسف پیامبر(ع)  و ... با لوگوی سحر بالکان  از شبکه‌های محلی در منطقه بالکان  پخش شده است اما امسال با پخش همزمان سریال یوسف پیامبر(ع)   از چند شبکه تلویزیونی و در ساعات مختلف اولین سریالی است که با لوگوی سحربالکان، از طریق سیستم کابلی بوسنی و هرزگوین  قابل مشاهده است.

کانال بالکان شبکه سحر علاوه بر پخش از  ماهواره‌ هات برد از طریق سیستم کابلی این کشور و سیستم کابلی در جنوب صربستان و سیستم آی پی تی منطقه بالکان رله می شود.

 «باغ سرهنگ» در کانال آذری شبکه سحر

مجموعه تلویزیونی «باغ سرهنگ» به مناسبت شروع ماه مبارک رمضان از کانال آذری شبکه سحر هر شب به جایگزینی جنگ شبانه «مهتاب»  پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی ، این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی فلورا سام و تهیه کنندگی مجید اوجی ، توسط نادر شفیق در شهر تبریز برای پخش از کانال آذری دوبله شده است.

هادی (نیما فلاح) جوانی است که در تلاش برای انتشار اولین آلبوم موسیقی خود نیازمند کمک مالی پدرش است. و پدرش برای کمک ، شرط ازدواج با دخترعمو شادی را می گذارد. اما هادی علی رغم میل خانواده به سمیرا علاقمند است و با خانواده در این خصوص صحبت می کند ، با ورود شادی به داستان اتفاقاتی می افتد که همه چیز تغییر می کند و ....

بازیگران این سریال عبارتند از: زنده یاد محمد مطیع ، نیما فلاح ، فرهاد آییش ، مجید صالحی ، مریم سعادت ، آناهیتا همتی ، سحر ولد بیگی ، فاطمه هاشمی ، افسر اسدی ، فرهاد بشارتی.

«باغ سرهنگ» در 30 قسمت 45 دقیقه ای ، دوشنبه 16 اردیبهشت از ساعت 23:00 به وقت تهران بر روی آنتن کانال آذری شبکه سحر است.این سریال طنز اجتماعی محصول سال 1392 است.

بررسی توافق احزاب کردستان عراق در «طنین » کانال کُردی

برنامه سیاسی «طنین» کانال کردی شبکه جهانی سحر، امروز به نتایج آخرین دور مذاکرات بین احزاب کردستان عراق پرداخته است.

بررسی مذاکرات بین حزب های  پارتی ، اتحادیه میهنی و تغییر از جمله احزاب کردستان عراق ، موضوع امروز برنامه «طنین » کانال کردی است.

محورهایی که امروز در برنامه «طنین » با کارشناسان برنامه مورد گفت و گو قرار می‌گیرد درباره امضای توافق نامه روز گذشته میان رهبران حزب پارتی ، دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی است که مفاد این توافق و محورهای آن مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

 همچنین تصمیماتی که دیروز در این نشست بر سر برنامه ها و اهداف کابینه نهم اتخاذ شد نیز مورد واکاوی قرار می گیرد.

این برنامه همچنین به برنامه ها و اهداف حزب اتحادیه میهنی برای دولت آینده می پردازد.

عبدالله عابدی ، مجری برنامه « طنین » درباره مسئولیت حزب پارتی درخصوص تشکیل کابینه نهم از کارشناسان برنامه سئوالاتی مطرح خواهد کرد.

گفتنی است حزب پارتی به عنوان پیروز اصلی انتخابات پارلمانی، مامور تشکیل دولت شده  و مسرور بارزانی رئیس شورای امنیت اقلیم کردستان و عضو دفتر سیاسی حزب به عنوان نخست وزیر انتخاب شد.

برنامه سیاسی محور «طنین»، با تهیه کنندگی عبدالجواد رشیدی و اجرای عبدالله عابدی هر دوشنبه در ساعت 21:30  به وقت تهران به مدت 30 دقیقه بر روی آنتن کانال کردی شبکه سحر می رود.

حال و هوای رادیو بنگلای  در ماه رمضان

ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان از رادیو بنگلای برون مرزی صداوسیما با حال و هوای ویژه تری  تولید و پخش خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی ، مجتبی ابراهیمی مدیر رادیو بنگلای برون مرزی گفت : این رادیو در نظر دارد در ایام ماه مبارک رمضان همه روزه ویژه برنامه ای با محتوای قرآنی و با استفاده از شیوه های جدید برنامه سازی برای مخاطبان بنگلا زبان، تولید و پخش کند.

ابراهیمی اضافه کرد: با توجه به فضایل معنوی و اقامه فرائض دینی در ماه مبارک رمضان و برپایی برنامه های متنوع مذهبی در بنگلادش برآن شدیم تا از آغاز رمضان امسال، برنامه های تولیدی خود را با تنوع بومیِ منطقه تطبیق داده و برای ارائه به بیش از ۳۰۰ میلیون بنگلازبان در سراسر جهان تولید و عرضه کنیم.

وی افزود: رادیو بنگلا در نظر دارد با توجه به اهمیت برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان و اقامه جشن های معنوی در بنگلادش، برنامه های هفتگی خود را بر مبنای آداب و رسوم  رمضان در بنگلادش تهیه و تولید کند.

از این رو برنامه ترکیبی و نمایشی ویژه کودک و نوجوان با نام «رنگین کمان» در موضوع ماه مبارک رمضان، با مشارکت کودکان بنگلادشی تولید و پخش خواهد شد.

«رمضان، بهار رحمت» نام ویژه برنامه ای دیگر است که با تهیه کنندگی سیده هاجر حسینی در ۳۰ قسمت برای رادیو بنگلا در حال آماده سازی است و در روزهای ماه مبارک رمضان پخش می شود.

رادیو بنگلااز جمله باسابقه ترین رادیوهای 32گانه معاونت برون مرزی است که 300 میلیون بنگلا زمان بنگلادش و بنگلازبانان پراکنده در جهان را پوشش می دهد.

نمایش «ستایش» برای کردزبانان مخاطب شبکه سحر

مجموعه تلویزیونی «ستایش» از دوشنبه 16 اردیبهشت به جایگزینی سریال «رویای گنجشک ها» از کانال کردی شبکه سحر پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی ، فصل اول این سریال به کارگردانی سعید سلطانی در سال 1388 تولید شده است. سریال قصه دختری به نام ستایش است که برای نجات برادرش از خطری که در پی فرار از خدمت سربازی وی را تهدید می کند به دوست برادر خود ، طاهر فردوس پناه برده و با تمهیداتی برادرش را راهی مرز می کند. محمد برادر ستایش در مرز کشته شده و طاهر به زندان می افتد. در نهایت با رضایت خانواده مقتول ، طاهر از زندان آزاد شده و از آنجا که مجذوب و شیفته ستایش شده است، علی رغم مخالفت هر دو خانواده با ستایش ازدواج می کند و ....

محمد فریدونی سرپرست دوبلاژ این سریال برای پخش از کانال کردی شبکه سحر را برعهده دارد و بازیگران «ستایش» عبارتند از: داریوش ارجمند ، زنده یاد جمشید مشایخی ، نرگس محمدی ، گوهر خیراندیش ، مهدی پاکدل ، مهدی سلوکی ، حدیث میرامینی ، سیما تیرانداز ، محمود عزیزی ، آزیتا لاچینی ، مریم بوبانی.

این مجموعه که در 44 قسمت 55 دقیقه ای آماده شده ، هرشب ساعت 20:10 به وقت تهران بر روی آنتن کانال کردی شبکه سحر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.