خراسان شمالی- محسن نجات گفت: برای خدمت به سیل زدگان استان، هلال احمر به هیچ استانی درخواست کمک نداد و بحران را به خوبی مدیریت کرد.

یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه چادر به سازمان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن نجات مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در نشست خبری گفت: در حادثه سیل اخیر در استان، ۷۰۰ میلیون تومان مردم نوع‌دوست خراسان شمالی به سیل زدگان کمک کردند که از این مبلغ۲۵۰ میلیون تومان نقدی و ۴۵۰ میلیون تومان غیر نقدی بوده است.

وی با بیان اینکه همچنان سیل مهربانی جاری است گفت: کارخانه آلومینای جاجرم با کمک نقدی، کارخانه سیمان با تخصیص چند تن سیمان و همچنین کارمندان ادارات مختلف مشارکت مناسبی برای کمک به سیل زدگان داشتند.

نجات گفت: در سیل اخیر با حضور به موقع و امدادرسانی سریع هلال احمر، به سه هزار و ۴۱۳ نفر متأثر از سیل امدادرسانی شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: در این حادثه ۵۸۰ دستگاه چادر، بیش از ۲۰۰ تخته پتو، بیش از هزار بسته غذای، بیش از ۳ هزار قوطی کنسرو و ۸ تن پلاستیک بین سیل زدگان استان توزیع شد.

نجات اظهار داشت: برای خدمت به سیل زدگان استان، هلال احمر به هیچ استانی درخواست کمک نداد و بحران را به خوبی مدیریت کرد.

وی افزود: با مدیریت مناسب بحران در استان، تعدادی خودرو، قایق و سه تیم امدادی برای کمک به سیل زدگان استان گلستان اعزام شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه هلال احمر استان امسال ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید اقلام دریافت کرده است، افزود: همچنین یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه چادر از سازمان امداد و نجات کشور به ما اختصاص پیدا یافته است که امروز وارد استان می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی همچنین در خصوص امداد رسانی این جمعیت در طرح نوروزی نیز گفت: جمعیت هلال احمر خراسان شمالی طی طرح نوروزی به ۵ هزار و ۶۲۴ مصدوم امدادرسانی کرد و ست نجات و آمبولانس‌های هلال احمر در این طرح ۱۱۷ مرتبه به مأموریت اعزام شدند.

نجات افزود: تیم‌های هلال احمر در مدت ۲۲ روز اجرای طرح نوروزی ۹۸، در ۲۲ پست ثابت و سیار آماده و مشغول خدمات رسانی بودند.

وی خاطر نشان کرد: کمپین بهبود رفتارهای ترافیکی جهت فرهنگ سازی در رانندگی تحت عنوان «بهرفت» انجام گرفت و ۲ هزار و ۴۷۵ نفر در استان عضو این پویش شدند.

در ادامه نجات با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در اطلاع رسانی و آگاهی جامعه برعهده دارند و در حوادث اخیر و سایر برنامه‌های هلال احمر یاری‌گر این جمعیت بودند، گفت: تلاش می کنیم پس از ماه مبارک رمضان، دوره ۲۲ ساعته امداد و نجات را برای خبرنگاران استان برگزار کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.