آیین استقبال از ماه مبارک رمضان با حضور ده‌ها هزار زائر و مجاور در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

استقبال زائران و مجاوران در حرم امام رضا(ع) از ماه مبارک رمضان

به گزارش قدس آنلاین، آیین استقبال از ماه بندگی و طاعت در حرم ملکوتی امام رضا(ع) با حضور با شکوه زائران و مجاوران حرم ملائک پاسبان رضوی در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد.
این برنامه با شکوه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین الله و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سیدجعفر طباطبایی برگزارشد.

این استاد حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه روزه و نماز از عبادت‌هایی به شمار می‌رود که از ابتدای خلقت بر پیامبران امر شده است، افزود: روزه آثار فوق العاده‌ی دنیوی و اخروی دارد؛ این فریضه الهی از زمان حضرت آدم(س) وجود داشته است و خداوند متعال در شب معراج وجوب روزه را  بر امت رسول گرامی اسلام نیز ابلاغ کرد.
طباطبایی گفت: : ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و عبودیت است، همه مومنان به ویژه جوانان قدر این شب‌ها را بدانند و از مناجات خوانی و شب زنده‌داری غافل نشوند

به  همین مناسبت دیشب ۱۵ نقطه پرد تردد شهر مشهد نورافشانی شد.

رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: برنامه های متنوع فرهنگی در ایام ماه مبارک رمضان برای اجرا در شهر پیش بینی شده است تا فضای معنوی شهر در این ماه گسترش یابد.
مهدی زارعی افزود: ۱۵۰ رویداد و برنامه فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان شامل جزء خوانی و ترتیل قرآن کریم، جشن روزه اولیها و اعتکاف علمی در ۲۰ فرهنگسرای مشهد برگزار می شود.
وی افزود: جشنواره بهار جان ها نیز از پنجم تا پانزدهم ماه رمضان بعد از افطار با برنامه های متنوع و دعوت از چهره های ملی، خوانندگان و بازیگران در میدان جانباز مشهد برگزار خواهد شد.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.