محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با «قدس آنلاین» از عملکرد کارگروه کاغذ در وزارت ارشاد و عملی نشدن وعده‌های مسؤولان دولتی برای مدیریت بازار کاغذ انتقاد کرد.

مدیریت بازار کاغذ رها شده است/ انتقاد از عملکرد کارگروه کاغذ وزارت ارشاد

محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «قدس آنلاین»، ضمن انتقاد از گرانی کاغذ و کمبود آن در بازار، اظهار داشت: متأسفانه کنترل و مدیریت بازار کاغذ رها شده است و مسئولان بایستی به وضعیت آن سر و سامان بدهند. موضوع واردات کاغذ و نظارت بر توزیع آن موضوعی فرابخشی است و باتوجه به اینکه بخشی از مسئولیت توزیع کاغذ برعهده وزارت ارشاد و بخشی دیگر برعهده سایر دستگاه هاست، همین مسأله نوعی تعارض و دوگانگی ایجاد کرده و به همین دلیل باید هماهنگی ها در این زمینه بیشتر باشد و هرچه سریعتر این تعارضات رفع شود.

محمد اسماعیل سعیدی افزود: کمیسیون فرهنگی سال گذشته جلسه‌ای را با مسئولان سه وزارتخانه مرتبط با حوزه کاغذ داشت. در آن جلسه تذاکراتی را دادیم و اعضا نگرانی و دغدغه‌های خود را درباره آینده‌ای که در شرایط کنونی به واقعیت پیوسته به مسئولان هشدار دادند اما برخلاف قول مساعد وزرا برای رفع مشکلات اقدام مهم و سازنده‌ای از سوی آنان صورت نگرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد کارگروه ساماندهی کاغذ، ادامه داد: عملکرد کارگروه کاغذ در حل گرانی و کمبود کاغذ به هیچ نحوی قابل دفاع نیست. توزیع کاغذ و همچنین یارانه اختصاص یافته آن برای تأمین نیازهای جامعه به کاغذ با مشکل مواجه است و این کارگروه نشان داد که توان و ظرفیت کافی و مناسبی برای حل معضل ندارد.

وی تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی قطعاً پیگیر حل بحران کاغذ خواهد بود تا خبرهای خوشی به اهالی رسانه و مصرف کنندگان عمده کاغذ بدهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.