البرز- سورنا ستاری با اشاره به اینکه البرز یکی از استان‌های مهم کشور در زمینه تولید دارو و یکی از قطب‌های اصلی کشور در عرصه داروسازی است، گفت:امسال بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد فعالیت مابر روی تولیدات دارویی و مواد اولیه دارویی متمرکز شده است.

۴۰ درصد فعالیت‌مان بر تولیدات دارویی متمرکز است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صبح امروز (سه شنبه) در سفر یک روزه خود ‌به شهرک صنعتی اشتهارد البرز با بیان اینکه ظرفیت های استان البرز در حوزه دارو را باید جدی گرفت، گفت: یکی از فعالیت های مهم ما در این برهه از زمان و بحران تحریم ها تولید دارو  بخصوص داروهای وارداتی کشور است.

 وی افزود: پتانسیل‌های علمی زیادی به‌ویژه در حوزه تولید دارو در کشور ایجاد شده است چراکه با توجه به این توانمندی‌ها اکوسیستم داروسازی شیمیایی و بیوتکنولوژی ایجاد شده است.

ستاری با اشاره به اینکه البرز یکی از استان‌های مهم کشور در زمینه تولید دارو است، ‌گفت: این استان یکی از قطب‌های اصلی کشور در عرصه داروسازی محسوب می شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه این شرکت‌های دارویی توانسته‌اند در شرایط فعلی و با وجود تحریم‌ها علیه کشور زودتر از موعد پروژه‌های دارویی خود را اجرا کنند، افزود: تولید اقلام دارویی و داروهای شیمیایی و نوترکیب در دستور کار معاونت علمی قرار دارد.

 وی اضافه کرد: امیدوارم که همه شرکت‌های دارویی بتوانند در این برنامه موفق عمل کنند.

ستاری با تاکید بر اهمیت توجه به اقلام تحریمی که مشتمل بر تمامی صنایع است، ‌گفت:  امسال بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد فعالیت مابر روی تولیدات دارویی و مواد اولیه دارویی متمرکز شده است و در این راستا لیستی را با همکاری وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو این وزارتخانه آماده کرده ایم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور خاطرنشان کردد: چرخه صنعتی برای تولیدات دارویی را داشته ایم ‌اما در بحث آزمایشگاهی ‌این مهم را نداشتیم و تولید دارو، مواد اولیه و تولید دارو در اسکیل صنعتی اتفاقاتی است که در این افتتاحیه ها رخ داده است.

ستاری در پایان گفت‌: بحث تحریم برای صنعت دارو در داخل کشور فرصتی جدی است تا فعالان این حوزه در ایران بتوانند خود را تجهیز کنند، چراکه برای شرکت های دارویی، صادرات حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.