در فضای مجازی جنجال های زیادی مبنی بر دو کارته و محروم بودن دروازه بان تیم پاختاکور به وجود آمده است؛ شایعه ای که بررسی آن نکات جالبی را مطرح می کند.

جنجال نیمه شب؛ گلر پاختاکور محروم نبود!

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، تیم پرسپولیس در مقابل پاختاکور مغلوب شد تا بی توجه به نتیجه دیدار الاهلی و السد، از دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا حذف شود. اما ساعاتی پس از شکست شاگردان برانکو ایوانکوویچ در مقابل تیم ازبکستانی، شایعه ای مبنی بر دو کارته بودن «سنجر کوواتف» مطرح شد که امید صعود به مرحله بعدی را در دل هواداران پرسپولیس زنده کرد. آن ها ادعا می کردند که دروازه بان تیم پاختاکور در بازی رفت مقابل پرسپولیس و دیدار برگشت برابر السد کارت زرد گرفته و در بازی امروز محروم بوده است. ادعایی که مستندات و استدلال هایی هم دارد اما بررسی آن نکات جدیدی را نیز مشخص می کند.

درباره کارت زرد بازی با السد، تقریبا هیچ شبهه ای وجود ندارد. پس از این که پاختاکوری ها دروازه السد را باز کردند، تیم قطری در ضد حمله تلاش کرد تا دروازه سنجر را باز کند اما او در گوشه سمت راست محوطه جریمه بازیکن السد را متوقف کرد تا در دقیقه ۳۲ به خاطر انجام خطای خطرناک، با کارت زرد مواجه شود.

اما کارت زرد قبلی او چطور؟ از دقایقی قبل ویدیویی کوتاه در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که زمان آن چند ثانیه بیشتر نیست. محمد ادهم مخادمه داور بحرینی و اخراجی جام ملت ها، در این صحنه کارت زرد خود را بالا می برد و سپس کارگردان تصویر دروازه بان پاختاکور را نشان می دهد و عادل فردوسی پور گزارشگر بازی، مخاطب این اخطار را سنجر عنوان می کند.

در شرایطی که عادل فردوسی پور و رسانه های ایرانی، کارت زرد را به نام گلر پاختاکور ثبت می کنند، اما داور این اخطار را به نام کاپیتان تیم ازبک یعنی ایگور کریمتس مدافع شماره ۴ پاختاکور می نویسد. در سایت ای اف سی و برگه گزارشی که پس از بازی به خبرنگاران داده می شود نیز کارت زرد به نام مدافع تیم پاختاکور  ایگور کریمتس نوشته شد.

او حتی در دیدار مقابل السد نیز در دقایق پایانی یک کارت زرد گرفت تا در دیدار برگشت مقابل تیم قطری محروم شود. در واقع اگر کریمتس مخاطب کارت زرد داور نبود، ازبک ها به محرومیت این بازیکن معترض می شدند و اجازه نمی دادند او در برابر السد محروم شود.

این تصویر اختصاصی ورزش سه از امیرحسین خیرخواه کاملا نمایان می کند که کارت زرد در آخرین دقیقه از بازی به نام کریمتس ثبت شده است اما شاید یک اشتباه کارگردانی و البته خطای عادل فردوسی پور و کم دقتی رسانه های ایرانی، دست به دست هم داده اند تا پرسپولیسی ها برای ساعاتی سر در گم شوند.

اما مدافع پاختاکور چرا کارت زرد گرفت؟ در ویدیوی هواداران پرسپولیس این موضوع مشخص نیست ولی نگاهی به ثانیه های قبل از آن نشان می دهد که او توپ را در گوشه زمین قرار می دهد تا خودش ضربه بزند اما به خاطر اتلاف وقت ابتدا آن را چند متر جلو می اندازد و سپس هم به گلر می سپارد تا فردوسی پور هم بگوید: «بازیکن پاختاکور به خاطر اتلاف وقت کارت زرد می گیرد.» نه گلر این تیم!

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.