البرز - سعید نمکی با بیان اینکه نظام بانکی و ساختار اجرایی که بعضا ترمز تولید داخل را می کشد بایستی اصلاح شوند، گفت:به هیچ وجه اجازه واردات داروهای تولید داخل و یا مواد اولیه داخلی را نخواهیم داد.

وزیر بهداشت:اجازه واردات داروهای تولید داخل را نخواهیم داد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان صبح امروز (سه شنبه) در حاشیه رونمایی از چهار محصول جدید دارویی در شهرک صنعتی اشتهارد استان البرز اظهار کرد: یکی از زیباترین تعاریف توسعه تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی است.

وی افزود: سرمایه انسانی می تواند در تولید ملی نقش آفرینی کند و کسانی که در تقویت این بنیه تولیدی زحمت می کشند سرمایه انسانی را به خلق ثروت ملی تبدیل می کنند و یکی از بزرگترین شاهکارها در کشور را شکل می دهند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه سیاست دولت حمایت از تولید داخلی است، گفت: ‌به هیچ وجه اجازه واردات داروهایی که در کشور تولید می شوند و یا مواد اولیه داخلی را نخواهیم داد.

این مسئول ادامه داد: ‌شیوه حمایت از تولیدات داخلی یک همبستگی ملی را می طلبد.

نمکی با بیان اینکه نظام بانکی و ساختار اجرایی و نظام بروکراتیک که بعضا ترمز تولید داخل را می کشد بایستی اصلاح شوند گفت: باید کمک کرد و حمایت جدی را در عرصه واقعی تولید و عرضه محصول در سطح ملی داشت.

نمکی با تاکید بر اینکه فعالان عرصه داروسازی کشور را حمایت خواهیم کرد، ‌گفت: تولید داروهای مورد نیاز برای کاهش هزینه های ارزی در دستور کار قرارگیرد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه امروز البرز به عنوان نقطه حساس در صنعت داروی کشور به شمار رفته و در زمینه دارو و لوازم آرایشی بهداشتی فعالیت خوبی را دارد، افزود: اگر کیفیت در مواد اولیه و ‌تولید باشد بار سنگین از دوش اقتصاد ملی برداشته خواهد شد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش در خصوص بیماری سرطان گفت: ۲ برنامه جدی در این زمینه داریم و باید به جایی برسیم که ابتلا به سرطان نداشته باشیم.

نمکی با تاکید بر اینکه امروز شیوع سرطان ها و بیماری های غیرواگیر را باید مهار کنیم، ‌افزود: در گذشته نه چندان دور ۶ بیماری مهلک با واکسن در کشور مهار شد، لیکن پس از آن در تله بیماری های عروقی، دیابت و سرطان گرفتار شدیم که هزینه های زیادی ‌به کشور تحمیل کرد.

وزیر بهداشت اضافه کرد: اکنون ۲ برنامه شامل اصلاح زیست مردم و ساخت داروهای مورد نیاز در داخل کشور در دست اجرا است .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.