۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 655293

سازمان لیگ در حالی تاریخ نیمه نهایی و فینال جام حذفی را تغییر داد که این تغییرات دو تیم پرسپولیس و سپاهان را با مشکل مواجه می کند.

برنامه عجیب سازمان لیگ علیه فینالیست حذفی

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، روز گذشته پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد تا مثل تیم زردپوش اصفهانی، در دو جام حضور داشته باشد. شاگردان برانکو ایوانکوویچ حالا ۲ بازی حساس در لیگ خواهند داشت و به جز دیدار تشریفاتی با السد، یک نیمه نهایی بازی می کنند و شاید در فینال نیز حاضر باشند.

آخرین بازی تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در لیگ روز ۲۶ اردیبهشت خواهد بود. جایی که سپاهانی ها در مشهد به مصاف پدیده می روند و پرسپولیس در جم مقابل پارس صف آرایی می‌کند. سپس سرخ ها روز ۳۱ اردیبهشت با السد دیدار می‌کنند.

اما نکته جالب این است که بازی نیمه نهایی جام حذفی ۱۳ روز پس از آخرین بازی لیگ خواهد بود. یعنی پرسپولیس و سپاهان پس از پایان یک فصل پرفشار، باید دو هفته تمرین اضافی را تجربه کنند و سپس در مقابل هم قرار بگیرند. موضوعی که می‌تواند منجر به کاهش کیفیت بازیکنان و حتی مصدومیت هم بشود.

حال تیم فینالیست باید همچنان در شرایط تمرینی باقی بماند و ۴ روز بعد در مقابل داماشی قرار بگیرد که این تیم نیز حدود یک ماه بدون انجام یک مسابقه رسمی، به بازی فینال حذفی می‌آید! اتفاقی که در کمتر نقطه ای دنیا رخ می دهد چرا که معمولا در لیگ های معتبر و بزرگ، جام حذفی همگام با لیگ به اتمام می‌رسد اما سازمان لیگ در این سال ها نشان داده که قادر به پایان همزمان یا حتی نزدیک به همزمان این دو تورنمنت داخلی نیست.

اتفاق مهم تر این که احتمالا چند بازیکن از پرسپولیس و سپاهان در اردوی تیم ملی نیز حاضر خواهند شد و در واقع ادامه خرداد ماه را با پیراهن تیم ملی سپری خواهند کرد. سپس هم که در مرداد ماه اردوهای پیش فصل را خواهند داشت و عملا نمی توانند استراحت آخر فصل را تجربه کنند.

اگر سازمان لیگ پیش از این برنامه بهتری را برای پایان لیگ و حذفی تدارک می‌دید، بازیکنان ملی پوش و دیگر بازیکنان می‌توانستند حداقل ۲ هفته ابتدایی خرداد را در تعطیلات بگذرانند و سپس برای اردوی تیم ملی، اردوی باشگاهی و شاید سوپرکاپ آماده شوند.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.