همدان - کامران گردان گفت: حمایت جدی از سرمایه گذاران رونق اقتصادی جامعه را به همراه دارد.

لزوم استفاده از تجارب شهرهای موفق در امر سرمایه گذاری و گردشگری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، کامران گردان رئیس شورای شهر همدان ظهار کرد:  در هشتمین جلسه صحن شورا با اشاره به سفر اعضای شورا به شهر کرمان و بم اظهار کرد: با تبادل افکار و اطلاعات سفر پرباری در این دو شهر رقم خورد

گردان استفاده از تجارب شهرهای موفق در امر سرمایه گذاری و گردشگری را ضروری دانست و اضافه کرد: با در راستای استفاده از ظرفیت‌های شهربم در امر گردشگری و انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی دو شهر بم و همدان سفر به این شهر صورت گرفت.

وی نامگذاری یکی از بلوارهای اصلی شهر بم به نام همدان را  اقدام در شناساندن و معرفی پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین در شهر گردشگری بم حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: تبلیغات مهمترین مقوله در امر گردشگری است که در انعقاد تفاهم‌نامه با شهر بم، انجام تبلیغات دو جانبه لحاظ شده است؛ به گونه‌ای که در هر دو شهر مقرر شد تبلیغات محیطی برای جذب گردشگر و معرفی شهرها صورت پذیرد.

معلمان هویت سازی می کنند

اکبر کاوسی امید رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای شهر همدان نیز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، افزود: معلمان هویت سازی می کنند و در دوره تهاجم فرهنگی و احتمال احساس بحران هویت در جوانان، انتظار توجه ویژه به اهمیت جایگاه این قشر از جامعه  را از تمام مدیران داریم.

 کاوسی‌امید با تأکید بر اینکه انتظار توجه مجلس، دولت و وزیر آموزش و پرورش به جایگاه معلم را داریم بیان کرد: انتظار می‌رود مدیران استان به مناسبت هفته معلم حداقل در یک مدرسه حضور یابند .

همت شورا و شهرداری در حمایت از  گردشگری سلامت

جواد گیاه‌شناس رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان هم در این جلسه ضمن قدردانی از خانواده مرحوم فرشچیان و بنیاد ایشان در خصوص ارائه خدمات خیرخواهانه در امر بهداشت و درمان بویژه احداث فضاهای جدید در بیمارستانها، گفت: راه اندازی زنجیره هتل بیمارستانی اقدام ارشمند و مهمی است که می تواند در امر گردشگری سلامت بسیار کمک کننده باشد.

گیاه‌شناس اضافه کرد: می‌بایست به همت شورا و شهرداری در حمایت از  گردشگری سلامت و توجه به این بخش، سرمایه گذاران بمنظور احداث زنجیره هتل بیمارستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی با کمترین موانع بتوانند در این راه اقدام کنند .

شهرک تولیدی صنوف در همدان احداث می شود

علی فتحی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان هم با اشاره به حمایت شورا و شهرداری از سرمایه گذاران و کسب و کارهای کوچک گفت: حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی جاده ربات شورین به عنوان شهرک تولیدی صنوف برای انتقال مشاغل مزاحم در نظر گرفته شده است .

 فتحی اضافه کرد: در صورت اجرای طرح شهرک تولیدی صنوف بسیاری از مشاغلی مشکل بسیاری از مشاغل مزاحم و آلاینده حل خواهد شد.

اولویتی برای اسکن و بایگانی الکترونیکی در شهرداری قائل نیستند

نرگس نوراله زاده رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان نیز گفت: ایجاد شهرداری الکترونیکی را از دور سوم پیگیری کردی اما در شهرداری اولویتی برای اسکن و بایگانی الکترونیکی قائل نیستند.

نوراله‌زاده اضافه کرد: با توجه به کندی روند اجرای امور مربوط به زیر ساخت سیستم یکپارچه شهرسازی معماری به نظر میرسد اولویتی در شهرداری برای انجام بایگانی الکترونیک و اسکن پرونده ها وجود ندارد و اسکنها و زحماتی که از قبل طی دو مرحله انجام شده  قابل استناد نیست چون فقط یکی از مناطق قابلیت پاسخگویی از روی مدارک اسکن شده را انجام می دهد.

گفتنی است، در این جلسه به مناسبت هفته معلم از معلمان عضو شورای شهر همدان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.