مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی خراسان که مغفول مانده است، باید معرفی شوند.

لزوم معرفی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مغفول مانده خراسان به گردشگران
به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر در جریان بازدید از نمایشگاه عکس خراسان جنوبی در موزه خراسان با اشاره به آثار عکاسی از جاذبه‌های‌ تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان بزرگ از یک فرهنگ برخوردار است و مرز جغرافیایی بین استان‌های خراسان جنوبی، شمالی و رضوی وجود ندارد.
وی ادامه داد: به ابتکار و تلاش مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در محل موزه خراسان بزرگ، نمایشگاهی از آثار عکاسان سراسر کشور که جاذبه‌های خراسان جنوبی را نمایش می‌دهد، برگزار شده و ما شاهد آثار عکاسی فاخر و بی‌بدیل از این ارزش‌ها هستیم که البته بخش اندکی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها را به نمایش گذاشته‌اند و با استقبال خوبی هم مواجه شده است.
مکرمی‌فر تصریح کرد: امیدواریم با توجه به اشتراکات فرهنگی و تاریخی که در حوزه خراسان بزرگ به ویژه استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی وجود دارد، بتوانیم نمایشگاهی مشترک از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی استان‌ها را برگزار کنیم تا مردم و گردشگران از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی که مغفول مانده، بیشتر اطلاع پیدا کنند و بتوانیم، ماندگاری گردشگر را در استان افزایش دهیم.
وی بر لزوم توزیع گردشگران در شهرستان‌های استان‌ها تاکید کرد و یادآور شد: بیشتر گردشگران به مراکز استان‌ها سفر می‌کنند و به شهرستان‌ها کمتر سفر می‌کنند. اجرای سیاست توزیع سفر موجب می‌شود که جاذبه‌ها و قابلیت‌ها را معرفی کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: یکی از نقاط ضعف ما در اطلاع‌رسانی است و این نمایشگاه نیز برای کمک به کاهش این ضعف برگزار شده تا مردم مشهد با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری خراسان جنوبی آشنا شوند.
هم‌چنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، حسن رمضانی در ادامه گفت: در این نمایشگاه ۸۰ قطعه عکس منتخب جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی به نمایش گذاشته شده است.
وی با بیان این‌که سال گذشته این جشنواره عکاسی در خراسان جنوبی برگزار و عکس‌های منتخب توسط هیأت داوران انتخاب شد، ادامه داد: عکس‌های منتخب شامل جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی، سوغات و آئین‌ها می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: در راستای معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی، جشنواره‌ای را با عنوان جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی برگزار کردیم که عکاسان از نقاط مختلف ایران پس از بازدید از جاذبه‌های تاریخی استان، تعداد ۱۱۵۰ قطعه عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که به سه عکس برتر جوایزی اهداء شد.
رمضانی تصریح کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه، معرفی جاذبه‌های تاریخی و تفریحی برای گردشگران است تا با معرفی جاذبه‌ها، ماندگاری و اقامت گردشگران را افزایش دهیم، مبادلات فرهنگی بین دو استان هم ادامه داشته باشد و منجر به معرفی بیشتر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی دو استان شود.
وی یادآور شد: این جشنواره در سال ۹۸ هم برگزار خواهد شد.
گفتنی است این نمایشگاه تا پایان ماه رمضان پذیرای علاقه‌مندان برای بازدید خواهد بود و بعد از ماه رمضان از مشهد به تهران منتقل خواهد شد و آثار در ساختمان سازمان میراث فرهنگی کشور به نمایش گذاشته خود شد.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.