همدان – سردار بخشعلی کامرانی صالح گفت: پلیس طبق وظایف محوله موظف به برخورد با کسانی است که حرمت روزه‌داران ماه مبارک رمضان را حفظ نمی‌کنند و با آنان برخورد قانونی خواهد کرد.

حرمت ماه مبارک رمضان را نگه دارید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از همدان، سردار بخشعلی فرمانده انتظامی استان همدان: اظهار کرد: قوانین و ضوابط ناظر بر فعالیت اصناف در ماه مبارک رمضان هم تکلیف فعالیت واحدهای صنفی را مشخص کرده است و باید طبق همان وضوابط خدمات خود را به مردم ارایه دهند.

 وی  با اشاره به اینکه پلیس طبق وظایف محوله موظف به برخورد با کسانی است که حرمت روزه‌داران در ماه مبارک نگه نمی دارند،   افزود: پلیس برای ارایه خدمات سریع خود شماره تماس ۱۱۰ را در نظرگرفته است و در صورتی که شهروندان استان همدان مواردی از هنجارشکنی در ماه مبارک رمضان را مشاهده کردند فقط کافی است این موارد به پلیس اطلاع دهند تا رسیدگی شود.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: اصناف در ماه مبارک رمضان نباید به مشتریان خود در اجازه دهند که در داخل مغازه در منظر افراد غذایی را صرف کنند و اگر ضرورتی هم وجود دارد و فردی بیمار است یا مسافر باید خارج از دید مردم باشد و تا هنجارشکنی نشود و حرمت سایر روزه‌داران هم حفظ شود.

سردار کامرانی صالح با اشاره بر اینکه همدان اصناف مومن و متدینی دارد و همیشه همکاری لازم را در ماه‌مبارک رمضان با پلیس داشتند، اظهار داشت: در مواردی مانند این هم واحد صنفی که مشخص شده و اجازه دارد غذا به مسافران و افراد بیمار ارایه کند موظف است در فضای خارج از دید مردم غذا را به مشتری بفروشد و صرف غذا هم باید در خارج از دید مردم و عابران باشد.

 وی افزود: قوانین برای برخورد با متخلفان  و هنجارشکنان در ماه مبارک رمضان صراحت دارد و طبق ماده قانونی ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، افرادی که به هر دلیل شان ماه مبارک رمضان و روزه‌داران را حفظ نکنند به حبس از ۱۰ روزه تا دو ماهه و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان همدان درباره   افرادی که مشکل شرعی برای روزه گرفتن دارند هم، گفت: نشانی واحدهای صنفی را به صورت عمومی توسط بنر هایی در شهر همدان و سایر شهر ها اطلاع رسانی کردیم.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.